The Ritual

Originaltitel: The Ritual
Regissör:David Bruckner
Utgivningsår:2017

Om The Ritual:

En grupp brittiska vänner från universitetstiden återförenas för en resa till den svenska vildmarken. I skogen möter de en hotfull varelse som tycks förfölja dem.

Titel: The Blair Witch Project
Regissör: Michael Hjorth
År: 2000
Genre: Skräck, Science Fiction, Mysterium
Det okända

Rafe Spall, Robert James-Collier, Arsher Ali, Sam Troughton, Paul Reid, Jacob James Beswick, Maria Erwolter, Kerri McLean, Francesca Mula, Matthew Needham, Hilary Reeves, Peter Liddell

Joe Barton

Skräck

Storbritannien
Diskussioner om The Ritual  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Ritual (42 st)
santiago (Anmäl)   22:31 12/5
Jag visste i princip ingenting om filmen så jag blev positivt överraskad när jag såg den. Mycket realistisk dialog också.
stgurgel (Anmäl)   14:40 6/5
Väldigt meh.
Teolinda (Anmäl)   15:16 15/4
Snygg och riktigt läskig faktiskt! Sen stör man ju sig ordentligt på de geografiska missarna om man varit i svenska fjällen, men man får bara bortse från det.
dafreakish (Anmäl)   00:08 8/4
Enkel premiss, som gjord för en skräckfilm, skapar bra stämning första halvan när britterna går vilse i de norrländska skogarna. Men som vanligt när det kommer till den här typen av skrämselförsök spårar det ur totalt när allt ska knytas ihop. Det blir så fånigt att allt som byggts upp totalt faller till marken. Det blir med andra ord helt värdelöst.
Starlette (Anmäl)   21:39 4/4
Spårar ur.