Betyg idag: 1 296 Besökare idag: 5 832

Originaltitel: The Ritual
Regissör:David Bruckner
Utgivningsår:2017

Om The Ritual:

En grupp brittiska vänner från universitetstiden återförenas för en resa till den svenska vildmarken. I skogen möter de en hotfull varelse som tycks förfölja dem.

Titel: Willow Creek
Regissör: Michael Hjorth
År: 2000
Genre: Skräck, Science Fiction, Mysterium
Det okända

Rafe Spall, Robert James-Collier, Arsher Ali, Sam Troughton, Paul Reid, Jacob James Beswick, Maria Erwolter, Kerri McLean, Francesca Mula, Matthew Needham, Hilary Reeves, Peter Liddell

Joe Barton

Skräck

Storbritannien
Diskussioner om The Ritual  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Ritual (52 st)
Sarcadoz (Anmäl)   22:29 17/1
Tycker den var ok. Gillar miljön och mystiken. Kunde som oftast göras lite bättre på vissa fronter.
Solidus (Anmäl)   15:06 14/1
Älskar filmens premiss och filmen är väl utförd (även att jag gråter blod över att den inte spelades in i Sverige). Problemet med Netflix-produktioner är att de inte lyckas sätta avtryck hos mig, fastän de har intressant utgångspunkt bra skådespelare m.m. THE RITUAL är inte något undantag. Bra och sevärd skräckproduktion som lägger fokus på det psykologiska skräcken.
Pol Put (Anmäl)   00:23 9/1
Som om folk skulle kunna hålla sig gömda i den svenska skogen. Skatteverket hittar alla! Men det var fin natur (i Rumänien) och sämre har man ju sett.
Ghostface (Anmäl)   13/10 2018
Aningen upprepande men bra stämning. Huvudpersonens psykologiska resa hade kunnat slopats så fokus hade kunnat läggas på grundhistorien. Då hade betyget höjts.
lucius (Anmäl)   9/9 2018
Brexit, baby.