Betyg idag: 1 689 Besökare idag: 6 813

Originaltitel: The Ritual
Regissör:David Bruckner
Utgivningsår:2017

Om The Ritual:

En grupp brittiska vänner från universitetstiden återförenas för en resa till den svenska vildmarken. I skogen möter de en hotfull varelse som tycks förfölja dem.

Rafe Spall, Robert James-Collier, Arsher Ali, Sam Troughton, Paul Reid, Jacob James Beswick, Maria Erwolter, Kerri McLean, Francesca Mula, Matthew Needham, Hilary Reeves, Peter Liddell

Joe Barton

Skräck

Storbritannien
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The Ritual  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Ritual (20 st)
vonadel (Anmäl)   01:45 25/2
Börjar bli trist att ge samma betyg hela tiden, men tycker man hamnar ofta på en trea. Denna pendlar lite upp och ner , men tycker nog första halvan var bäst. När spänningen och stämningen byggs upp. Sen kan jag tycka att den spårar lite. Och ja, kul att den utspelas i Sverige! 6/10
amam (Anmäl)   21:50 24/2
Stark trea. Rolig monsterdesign, ganska tät stämning, bra skådisar. Sevärd.
jack_jack_jack (Anmäl)   00:19 23/2
Härlig ändå. Men lite orealistiskt att det blir mörkt i Lappland på sommaren kanske? Haha
per_automatik (Anmäl)   21:11 22/2
håller helt med de tidigare kommentarerna, dvs tråkigt att "svenskarna" inte ens lät som isländska. men i helhet en mysig monsterfilm
jezebel (Anmäl)   10:40 18/2
För mycket lösa trådar som gör filmen oläskig. Vad har den inledande händelsen i filmen för koppling till varelsen i skogen? De slentrianmässigt utplacerade tecknena på träden känns tagna ur luften. Roligast var nog ändå att filmen ska utspela sig i Sverige.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Ritual