The Ritual

Originaltitel: The Ritual
Regissör:David Bruckner
Utgivningsår:2017

Om The Ritual:

En grupp brittiska vänner från universitetstiden återförenas för en resa till den svenska vildmarken. I skogen möter de en hotfull varelse som tycks förfölja dem.

Titel: Vildmark
Regissör: Daniel Myrick, Eduardo Sánchez
År: 1999
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
The Blair Witch Project

Rafe Spall, Robert James-Collier, Arsher Ali, Sam Troughton, Paul Reid, Jacob James Beswick, Maria Erwolter, Kerri McLean, Francesca Mula, Matthew Needham, Hilary Reeves, Peter Liddell

Joe Barton

Skräck

Storbritannien
Diskussioner om The Ritual  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Ritual (49 st)
Ghostface (Anmäl)   01:49 13/10
Aningen upprepande men bra stämning. Huvudpersonens psykologiska resa hade kunnat slopats så fokus hade kunnat läggas på grundhistorien. Då hade betyget höjts.
lucius (Anmäl)   09:35 9/9
Brexit, baby.
Tatty (Anmäl)   20:44 3/9
Fan vad dålig! Så jävla långtråkig!!
live (Anmäl)   03:05 1/9
Den får en stark trea av mig! Tyckte den skulle vara skitdålig i början. Tyckte det var dålig, platt dialog (och det fortsätter den väl till en viss del vara resterande del av filmen, rätt platta dialoger men också rätt djupt och humoristiskt). Den fångar en! Eller ja mig! Slängdes in i rädslan och det humoristiska i idén om hur skogen & naturen, i kombination med ociviliserade människor och asatro, skulle vara det mest skräckinjagande för några britter på hajk i "Sverige".
Asmorod (Anmäl)   23:25 15/8
Den första besvikelsen är att filmen är inspelad i Rumänien och inte i Sverige. Då hade jag inte ens börjat se den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Ritual