The Ritual

Originaltitel: The Ritual
Regissör:David Bruckner
Utgivningsår:2017

Om The Ritual:

En grupp brittiska vänner från universitetstiden återförenas för en resa till den svenska vildmarken. I skogen möter de en hotfull varelse som tycks förfölja dem.

Titel: Willow Creek
Regissör: Pål Øie
År: 2003
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Skräck, Mysterium
Vildmark

Rafe Spall, Robert James-Collier, Arsher Ali, Sam Troughton, Paul Reid, Jacob James Beswick, Maria Erwolter, Kerri McLean, Francesca Mula, Matthew Needham, Hilary Reeves, Peter Liddell

Joe Barton

Skräck

Storbritannien
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The Ritual  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Ritual (45 st)
Asmorod (Anmäl)   23:25 15/8
Den första besvikelsen är att filmen är inspelad i Rumänien och inte i Sverige. Då hade jag inte ens börjat se den.
Halofreak92swe (Anmäl)   23:05 30/7
Överraskande bra skräckfilm! Otroligt spännande och mystisk. Spänningen byggs upp långsamt och de visar inte för mycket av monstret och inga onödiga jumpscares heller. En grej som irriterar mig är att filmen ska utspela sig i Sverige men den är inspelad i Rumänien och inte en enda svensk skådespelare får vi se.. Utöver det så är det inga större fel på filmen. En av de bättre skräckisar jag sett faktiskt! Den fornnordiska mytologin är alltid intressant, mer sånt tack! :) Svag 4.
Green Mamba (Anmäl)   20:53 1/7
Bland det värsta jag sett. Börjar hyfsat bra men i slutet blir allt så absurt så det blir inte det minsta läskigt.
santiago (Anmäl)   22:31 12/5
Jag visste i princip ingenting om filmen så jag blev positivt överraskad när jag såg den. Mycket realistisk dialog också.
stgurgel (Anmäl)   14:40 6/5
Väldigt meh.