The Rock

Regissör:Michael Bay
Utgivningsår:1996
Antal betyg:20575 betyg

Om The Rock:

En grupp elitsoldater intar fängelset Alcatraz och tar 81 turister som gisslan. Deras krav är att familjerna till elitsoldater som dör under hemliga operationer ska få full ersättning. Om de inte får lösensumman hotar de med att skicka dödlig nervgas mot San Francisco. De enda som kan hindra dem nu är FBI-agenten Goodspeed och före detta fången John Mason.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: Face/Off
Regissör: John Woo
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction
Face/Off

Sean Connery, Nicolas Cage, Ed Harris, John Spencer, David Morse, William Forsythe, Michael Biehn, Vanessa Marcill, John C McGinley, Gregory Sporleder, Tony Todd, Bokeem Woodbine, Claire Forlani, Todd Louiso, Xander Berkeley, Philip Baker Hall

David Weisberg, Douglas Cook, Mark Rosner

Action, Thriller, Äventyr

Recension The Rock

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Det finns många bra och dåliga saker med The Rock. Grundkonceptet och karaktärerna i filmen är perfekt spelade och man har verkligen satt rätt man på rätt plats. Men man kunde lämnat lite mer plats åt Michael Biehns roll och även gjort Nicholas Cage rollfigur lite mer realistisk. Att han kan besegra en massa marinsoldater med tre veckors vapenträning verkar aningen osannolikt. Detta är helt klart...

Recension av The Rock - Läs hela!

Med i listor: Action Top 50, Tenderhooligans biljaktsorgie
Diskussioner om The Rock  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Rock (862 st)
sodomiten (Anmäl)   23:13 11/1
En av de bättre actionfilmerna från 90-talet. Fast om man ser lite närmare på saken ; varför inte bara betala terroristerna och plocka dom senare?
jopjop (Anmäl)   22:43 11/1
Jag får nog sänka till en trea.
yrkeschaufföre (Anmäl)   14/5 2018
Vet att jag gillade den här när den kom men nu tycker jag verkligen inte om Cage så betyget blir lägre. Men det är ju ändå en schyst action och Connery är cool. Svag trea
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Nej, absolut inte! Ingen film man tycker om!
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Klassiker