The Rookie - Nykomlingen

Originaltitel: The Rookie
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:1990

Om The Rookie - Nykomlingen:

Los Angeles-polisen Nick Pulovski är en nykomlings mardröm. Han är en otålig, cigarrökande och grym polis som varit med länge, sett det mesta och vet hur det går till i den undre världen. Inte blir han mer sympatisk av att han för tillfället är som besatt av att lösa mordet på sin före detta kollega. Hans nya partner, gröngölingen David som precis blivit befordrad från bilstöldsroteln, är hans motsats i allt.

Den omaka duon ger sig ut i Los Angeles undre värld på jakt efter brottslingen Strom och dennes kollega Liesl, en kvinnlig proffsmördare. Jakten blir livsfarlig för en nykomling som David.

Titel: 48 timmar igen
Regissör: James Foley
År: 1999
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Corruptor

Clint Eastwood, Charlie Sheen, Sonia Braga, Lara Flynn Boyle, Xander Berkeley, Hal Williams, Raul Julia, Tom Skerritt, Paul Ben-Victor, Tony Plana, David Sherrill, Marco Rodríguez, Pepe Serna

Boaz Yakin, Scott Spiegel

Komedi, Action, Kriminalare

Diskussioner om The Rookie - Nykomlingen  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Rookie - Nykomlingen (95 st)
Dankku (Anmäl)   6/11 2016
Urusel.
Solidus (Anmäl)   29/6 2016
Clint har regisserat ihop en 121 minuters underhållande och rå actionhistoria. Detta är inte någon av Clints bättre filmer, men den funkar bra som ett tidsdödande medel.
Grillo (Anmäl)   1/6 2015
Rätt underhållande om än dum, som väntat. Dock den härliga 80/90-talsstämningen som man hoppades på och en alltid underhållande Raul Julia i skurkrollen. Inget man inte sett förr alltså, men det funkade.
Raimo_1985 (Anmäl)   22/11 2014
Började ganska bra men sen blev det skitlarvigt och extremt överdrivet, och båda blir totala fascistsnutar, vad hände? Det låter som jag blev upprörd, haha. Det kanske jag blev? Jag trodde det skulle vara lite mer skojsigt, inte så rått. Clintans scener är som väntat bättre än Sheens scener.
Krille80 (Anmäl)   18/11 2014
En OK film som blandar action och drama på ett starkt sätt. Sheen och Eastwood är explosiva tillsammans. Det finns vissa klyschor och en hel del våld, visst, men det är full fart ifrån början till slut. En scen är speciell. När Clintan plågas av Sonia Braga när hon "våldtar" honom. Av någon anledning kan jag inte tycka särskilt synd om Clintan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Rookie - Nykomlingen