The Rover

Originaltitel: The Rover
Regissör:David Michôd
Utgivningsår:2014

Om The Rover:

I en dystopisk framtid söker en ensamvarg efter gänget som stal hans bil ute på den australiska ödemarken. Han tar hjälp av en naiv medlem i gänget, som övergavs i sitt eget blod under gängets senaste flykt.
Se filmen på Plejmo

Genre: Drama, Action, Western, Science Fiction
Young Ones
Titel: Mad Max
Originaltitel: Mad Max
Regissör: George Miller (II)
År: 1979
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Mad Max
Titel: Våldets lag - döda eller dödas
Originaltitel: No Blade of Grass
Regissör: Cornel Wilde
År: 1970
Genre: Drama, Science Fiction
Våldets lag - döda eller dödas

Guy Pearce, Robert Pattinson, Scoot McNairy, Tawanda Manyimo, David Field, Susan Prior, Gillian Jones, Anthony Hayes, Nash Edgerton, Jamie Fallon, Richard Green (II)

David Michôd

Drama, Kriminalare

Australien, USA
Diskussioner om The Rover  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Rover (37 st)
Murvel48 (Anmäl)   12/10 2017
Skön stämning, spännande dialog, bra tempo.... Och mycket bra skådespeleri, inte minst Pattinson briljerar som helstörd skjutgalen idiot.
Gordyal (Anmäl)   28/3 2016
Massor med stämning. Snyggt och våldsamt. Intressant persongalleri. Emellanåt lite segt men överlag smakfullt långsamt. Dialogen drar nästan åt Kaurismäki (inget babbel i onödan). Stabilt och stilrent. (9/15)
lucius (Anmäl)   20/11 2015
Kan tänka att en annan australiensares genombrott inspirerat en del till den här filmen. Den andas väldigt mycket Mad Max fast i en lågmäldare och mer realistisk miljö.
isecore (Anmäl)   23/8 2015
Fantastiskt dyster och lågmäld film om att försöka finna nåt slags mening i en värld där allting är meningslöst. Bra skådespel från de flesta inblandade och produktionen är dammig, skitig och oerhört jobbig att se på. Ljudet är mycket bra. Dock har filmen långa och lite för subtila transportsträckor för att riktigt lyfta, samt är ibland rejält kryptisk. Stark trea.
fridenpaden (Anmäl)   29/6 2015
Måste ha varit väldigt okoncentrerad i början eftersom jag inte alls fattade att filmen utspelar sig i en "dystopisk framtid". Tyckte bara att inget hände och att det säkert var så livet är ute i australienska bushen. He he he. Egentligen en skräpfilm som inte borde ha gjorts men gick att titta på. Troligen skriven av manusförfattaren som ett specialarbete i gymnasiet. med tanke på mognadsnivån.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Rover