The Runaways

Originaltitel: The Runaways
Regissör:Floria Sigismondi
Utgivningsår:2010

Om The Runaways:

Filmen är baserad på sångaren Cherie Currie's bok 'Neon Angel', en återspegling av hennes erfarenheter som rockstjärna. Vi får följa bandets grundande och det kanske första stora genombrottet för ett rockband med enbart kvinnliga medlemmar.
Se filmen på SF Anytime

Originaltitel: What We Do Is Secret
Regissör: Rodger Grossman
År: 2007
What We Do Is Secret

Kristen Stewart, Dakota Fanning, Alia Shawkat, Scout Taylor-Compton, Michael Shannon, Stella Maeve, Riley Keough, Johnny Lewis, Tatum O'Neal

Floria Sigismondi

Drama, Biografi

Diskussioner om The Runaways  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Runaways (99 st)
Rock Snack (Anmäl)   20/1 2018
Jag älskar Joan Jett som musiker och Dakota Fanning som skådespelare. För mig är dock detta Kristen Stewarts film. Hon är långt från Bella i "Twilight" här och helt perfekt som Joan Jett. Detsamma gäller Fanning, Maeve och Shannon, som fullständigt blir sina karaktärer. Rent tekniskt är filmen dock inte särskilt originell, och hälften av medlemmarna i Runaways är papperstunna karaktärer och i bakgrunden (framför allt Lita Ford, som öppnar munnen först framåt slutet), vilket är synd. Skådespelarna gör även ett kanske oväntat bra jobb med soundtracket och de låter ibland skrämmande lika originalen. I slutändan blir betyget 3,5 av 5, och jag tycker att det väger upp till en fyra i det här fallet.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Jag gillar musikbiografier. Runaways har jag inte tidigare lyssnat speciellt mycket till, så jag är ingen fan men tycker att det här är intressant film. Sanningshalten i historien bör väl vara hög eftersom det är Cherie Curries bok som ligger till underlag för filmmanuset och Joan Jett är medproducent till filmen (båda centrala bandmedlemmar). Dakota Fanning lyser som Cherie. Mycket 70-tals punkrock ere.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Det här är riktigt bra grejer! En värdig filmbiografi! Filmen blir bra mycket tack vare Dakota Fanning!
Gordyal (Anmäl)   8/5 2016
Klart underhållande även om det blir lite luddigt och stillastående efter ett tag, och det hela planar ut i ett ingenting. Definitivt sevärt för den intresserade, knappast för någon annan. (7/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Runaways