The Secret Agent

Originaltitel: The Secret Agent
Regissör:Christopher Hampton
Utgivningsår:1996

Om The Secret Agent:

Efter en roman av Joseph Conrad. Verloc driver en sjaskig butik i sekelskiftets London som en front för hans pornografiska verksamhet. På fritiden ägnar han sig åt en anarkistisk organisation som ämnar störta regeringen.

Bob Hoskins, Patricia Arquette, Gérard Depardieu, Jim Broadbent, Robin Williams, Christian Bale, Roger Hammond, Eddie Izzard, Ralph Nossek, Neville Phillips, Elizabeth Spriggs, Peter Vaughan, Julian Wadham

Christopher Hampton

Drama, Thriller

Joseph Conrad's The Secret Agent

Storbritannien
Diskussioner om The Secret Agent  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Secret Agent (6 st)
johnaleks (Anmäl)   15/2 2014
författaren som skrev boken är annars mest känd för att ha skrivit Mörkrets Hjärta som Coppolas apocalypse now baserades på
NoWireHangers (Anmäl)   7/4 2009
Jag hade väntat mig mycket sämre. Den är ojämn och berättartekniken med tillbakablickar fungerar inte alltid så bra, men skådespelarna, främst Hoskins och Broadbent är bra och i vissa scener i andra halvan är den ganska effektiv, i andra scener mindre lyckad, men ändå nog för en svag trea. Kanske hade jag varit mer kritisk om jag läst boken, men nu har jag ju inte gjort det...
lucky_star (Anmäl)   23/6 2006
Vore shysst om nån som sett denna filmen kunde skriva till mig och berätta var ni fick tag på den. Vill se den!
Stevie (Anmäl)   5/7 2004
Riktigt många bra skådisar men det hjälps tyvärr inte.
tempestas (Anmäl)   20/5 2004
riktigt kass