Betyg idag: 1 330 Besökare idag: 4 795

Originaltitel: The Secret Life of Walter Mitty
Regissör:Ben Stiller
Utgivningsår:2013

Om The Secret Life of Walter Mitty:

Walter Mitty är en dagdrömmare som har för vana att försvinna in i en värld av fantasier fyllda med hjältedåd, romantik och action. När hans jobb hotas ger han sig iväg på ett äventyr som överträffar alla hans vildaste fantasier.

Titel: Stranger Than Fiction
Regissör: Robert Zemeckis
År: 1994
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Forrest Gump
Titel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Originaltitel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Regissör: Felix Herngren
År: 2013
Genre: Komedi, Äventyr
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Titel: Här kommer en annan
Originaltitel: The Secret Life of Walter Mitty
Regissör: Norman Z McLeod
År: 1947
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Fantasy
Här kommer en annan

Ben Stiller, Kristen Wiig, Adam Scott, Adrian Martinez, Kathryn Hahn, Shirley MacLaine, Sean Penn, Jon Daly, Terence Bernie Hines, Paul Fitzgerald, Alex Anfanger, Patton Oswalt, Marcus Antturi, Ólafur Darri Ólafsson

Steve Conrad

Drama, Komedi, Äventyr, Fantasy

USA, Kanada, Storbritannien

Recension The Secret Life of Walter Mitty

- Maskinisten sätter betyg 3 och skriver:
Ett snyggt paket med något skralt innehåll, men då jag är tämligen svag för snygga paket blir det ändå en 3:a i betyg. Den känns lite som en Carpe Diem-tatuering; Varken särskilt originell eller djupsinnig men det är en fin tanke. Gott så!

Recension av The Secret Life of Walter Mitty - Läs hela!

Diskussioner om The Secret Life of Walter Mitty  (1 diskussioner)
28/11 2013
Kommentarer om The Secret Life of Walter Mitty (188 st)
karlmats (Anmäl)   19:49 22/6
Jag gillar Ben Stiller och den här filmen lyckas vinna över mig under sin andra halva och jag uppskattar de fina isländska miljöerna. Bra musik har man klämt in också och Kristen Wiig är en av mina favoriter bland Hollywoods kvinnliga skådisar så visst finns det mycket att gilla. Lite av en bagatell men tillräckligt trevlig för att jag ska dra till med en 3a efter visst övervägande.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Grillo (Anmäl)   26/9 2017
Mysig. Kul att den utspelar sig delvis på Grönland och Island, det ser man inte varje dag.
Bozze80 (Anmäl)   2/9 2017
Charmig, varm, rolig, välgjord, fantastisk musik, snyggt foto. Ja helt enkelt en riktigt underhållande må bra film.
Elin Sjöö (Anmäl)   8/1 2017
haha! jag blandar oxå ihop Ben och Adam @Mysharry! Älskar fotot och musiken och feelgood-känslan
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Secret Life of Walter Mitty
Se filmen