The Secret Life of Walter Mitty

Originaltitel: The Secret Life of Walter Mitty
Regissör:Ben Stiller
Utgivningsår:2013

Om The Secret Life of Walter Mitty:

Walter Mitty är en dagdrömmare som har för vana att försvinna in i en värld av fantasier fyllda med hjältedåd, romantik och action. När hans jobb hotas ger han sig iväg på ett äventyr som överträffar alla hans vildaste fantasier.

Titel: Stranger Than Fiction
Regissör: Peter Chelsom
År: 2014
Genre: Drama, Komedi, Äventyr
Hector and the Search for Happiness
Titel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Originaltitel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Regissör: Felix Herngren
År: 2013
Genre: Komedi, Äventyr
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Titel: Big Fish
Originaltitel: Big Fish
Regissör: Tim Burton
År: 2003
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Äventyr, Fantasy
Big Fish

Ben Stiller, Kristen Wiig, Adam Scott, Adrian Martinez, Kathryn Hahn, Shirley MacLaine, Sean Penn, Jon Daly, Terence Bernie Hines, Paul Fitzgerald, Alex Anfanger, Patton Oswalt, Marcus Antturi, Ólafur Darri Ólafsson

Steve Conrad

Drama, Komedi, Äventyr, Fantasy

USA, Kanada, Storbritannien

Recension The Secret Life of Walter Mitty

- saggesaliv sätter betyg 2 och skriver:
The Secret Life of Walter Mitty är en sådan där klassisk feelgood-rulle, en sådan som man kan köra på, med vilket umgänge som än sitter i soffan, och folk tackar och kollar på skiten. För det är just sådana filmer som alltid är så uppenbara och man vet efter 10 minuter att det kommer sluta lyckligt efter 1,5 timmars upp och nedgångar, både i sökandet efter skatten (i detta fallet ett negativ) och kärleken.

Recension av The Secret Life of Walter Mitty - Läs hela!

Diskussioner om The Secret Life of Walter Mitty  (1 diskussioner)
28/11 2013
Kommentarer om The Secret Life of Walter Mitty (186 st)
Grillo (Anmäl)   21:52 26/9
Mysig. Kul att den utspelar sig delvis på Grönland och Island, det ser man inte varje dag.
Bozze80 (Anmäl)   15:05 2/9
Charmig, varm, rolig, välgjord, fantastisk musik, snyggt foto. Ja helt enkelt en riktigt underhållande må bra film.
Elin Sjöö (Anmäl)   21:59 8/1
haha! jag blandar oxå ihop Ben och Adam @Mysharry! Älskar fotot och musiken och feelgood-känslan
Mysharry (Anmäl)   27/11 2016
Musik av José González! Och så måste jag lära mig att Ben Stiller och Adam Sandler är två olika personer. Tydligen. Och man kan inte riktigt jämföra dem... Mysig och annorlunda.
Anwest (Anmäl)   13/5 2016
Mysig film med hög se-om-faktor. Bra story, bra skådespel och fina miljöer. Lite stereotypiska karaktärer ibland, men på en lagom nivå. Feelgood-film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Secret Life of Walter Mitty
Se filmen