The Secret Sense

Originaltitel: Stir of Echoes
Regissör:David Koepp
Utgivningsår:1999

Om The Secret Sense:

Tom Witzky är en helt vanlig kille med fru och en liten son. Men när han på en fest hos sina grannar blir hypnotiserad, förändras hans liv radikalt. Hypnosen har framkallat omedvetna krafter hos Tom, som ger honom huvudvärk och gör att han kan se fruktanvärda syner. Han blir besatt av tanken på att det finns en flicka i hans hus, och att hans familj hotas av en osynlig fara. Vad är det som framkallar dessa syner och tankar? Tom måste få reda på svaret. Kosta vad det kosta vill…

Titel: Sjätte sinnet
Regissör: Paul W S Anderson
År: 2000
Genre: Thriller, Mysterium
The Sight

Kevin Bacon, Illeana Douglas, Kathryn Erbe, Kevin Dunn, Jennifer Morrison, Lusia Strus, Mary Kay Cook, Zachary David Cope, Conor O'Farrell, Steve Rifkin, Chalon Williams, Liza Weil

Richard Matheson, David Koepp

Thriller, Skräck, Mysterium

Diskussioner om The Secret Sense  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Secret Sense (156 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Filmen är väldigt spännande och välgjord och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt Kevin Bacon.
Merwinna (Anmäl)   9/1 2016
Bra och spännande spökfilm. Själva historien är mycket vanlig - ett mysterium som måste lösas och saker som måste ställas till rätta, om det ska bli lugnt i huset - men det gör inget. De bästa spökhistorierna är ju faktiskt uppbyggda så; det är när författare försöker sig på "alternativa" historier som det ofta blir dumt och otillfredsställande. Anledningen till att jag sätter 4 och inte 5 är att jag aldrig blev riktigt rädd för spöket. H*n såg för mycket ut som en vanlig, levande människa.
Lotso (Anmäl)   8/10 2015
I sin helhet är Stir of Echoes en stark stabil rulle med en Kevin Bacon i toppform och stabil regi från David Koepp. Mysteriet/handlingen är intressant och håller än igång hela tiden, även ifall det blev lite klart hallväggs in vad som hänt och vad det hela gick ut på. Den kunde också bli lite flummig vid sina tillfällen för sitt eget bästa. Men mycket tack vare atmosfären och stämningen under hela filmens gång känns filmen fräsch.
AlbinWesley (Anmäl)   16/8 2015
Har lite svårt för Bacon, även om han emellanåt glimtar till och blir riktigt bra i sin rollporträttering. Lite lagom obehaglig och bra framför allt fram till en tredje akt som jag tyckte sänkte filmen en del.
gruso (Anmäl)   23/2 2015
Denna orkar knappt upp till en trea, och det är komiken i filmen som höjer den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Secret Sense