Kingsman: The Secret Service

Originaltitel: Kingsman: The Secret Service
Regissör:Matthew Vaughn
Utgivningsår:2014

Om Kingsman: The Secret Service:

Kingsman är en superhemlig privat spionorganisation med rötter i ett skrädderi i London. Harry Hart, eller Galahad som hans spionnamn är, är organisationens mest framstående agent, som med hjälp av gentlemannamässigt våld ämnar göra världen till en bättre plats. När en av hans mest lovande agenter offrar livet för att skydda Harry från en granat känner han tacksamhetsskuld till mannens familj, och rekryterar hans son i hopp om att han har vad som krävs för att bli nästa Lancelot.

Titel: Kingsman: The Golden Circle
Regissör: Lewis Gilbert
År: 1979
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Moonraker

Michael Caine, Mark Hamill, Samuel L Jackson, Colin Firth, Bjørn Floberg, Jack Davenport, Mark Strong, Hanna Alström, Geoff Bell, Sofia Boutella, Edward Holcroft, Taron Egerton, Sophie Cookson, Nicholas Banks, Nicholas Agnew, Tom Prior, Samantha Womack

Matthew Vaughn, Jane Goldman

Komedi, Action, Äventyr

Storbritannien
Diskussioner om Kingsman: The Secret Service  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kingsman: The Secret Service (196 st)
Clasen (Anmäl)   22:44 18/11
Lite smårolig och smart i sitt upplägg men otrooligt banala scener på slutet...
jlam (Anmäl)   18:34 26/9
En svt-kritiker sa en gång om en Mission Impossible-film att det var "den bästa Bond-filmen på 30 år och Bond är inte ens med" och så skulle jag beskriva den här också, fast kanske "någonsin". Hårt och originellt manus som går lite längre på varje punkt än man tror, så det bara blir bättre! Vattenscenen och fallskärmshoppningen går till actionhistorien. Den här Matthew Vaughn är verkligen en att hålla ögonen på. I versionen jag såg var förresten det beryktade slutet censurerat.
picklessmulan (Anmäl)   22:12 23/9
Oväntat bra film som har en otrolig blandning i genrer.
bnw (Anmäl)   18:50 17/9
Matinéäventyr som om Tarantino hade gjort det. Hade inte förväntat mig att den skulle vara så blodig och våldsam. Ordentligt stilsäker. Häftigt att träbockar som Davenport och Firth får vara actionhjältar. Och man måste ju bara älska prinsessan Tilde!
dudson (Anmäl)   14:23 13/6
Märklig filmupplevelse. Men fräcch och nytänkande på samma gång. Samt jäklars våldsam och underbar#) Kan känna att Jacksons läspande och rejält slätstrukna bov karaktär inte fungerar nåvidare bra. Colin Firth är klockren i sin torra britiska roll. Noll dötid gör filmen ännu mera sevärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kingsman: The Secret Service
Se filmen