Kingsman: The Secret Service

Originaltitel: Kingsman: The Secret Service
Regissör:Matthew Vaughn
Utgivningsår:2014

Om Kingsman: The Secret Service:

Kingsman är en superhemlig privat spionorganisation med rötter i ett skrädderi i London. Harry Hart, eller Galahad som hans spionnamn är, är organisationens mest framstående agent, som med hjälp av gentlemannamässigt våld ämnar göra världen till en bättre plats. När en av hans mest lovande agenter offrar livet för att skydda Harry från en granat känner han tacksamhetsskuld till mannens familj, och rekryterar hans son i hopp om att han har vad som krävs för att bli nästa Lancelot.

Titel: Kingsman: The Golden Circle
Regissör: Robert Schwentke
År: 2010
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Red

Michael Caine, Mark Hamill, Samuel L Jackson, Colin Firth, Bjørn Floberg, Jack Davenport, Mark Strong, Hanna Alström, Geoff Bell, Sofia Boutella, Edward Holcroft, Taron Egerton, Sophie Cookson, Nicholas Banks, Nicholas Agnew, Tom Prior, Samantha Womack

Matthew Vaughn, Jane Goldman

Komedi, Action, Äventyr

Storbritannien
Diskussioner om Kingsman: The Secret Service  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kingsman: The Secret Service (193 st)
bnw (Anmäl)   18:50 17/9
Matinéäventyr som om Tarantino hade gjort det. Hade inte förväntat mig att den skulle vara så blodig och våldsam. Ordentligt stilsäker. Häftigt att träbockar som Davenport och Firth får vara actionhjältar. Och man måste ju bara älska prinsessan Tilde!
dudson (Anmäl)   14:23 13/6
Märklig filmupplevelse. Men fräcch och nytänkande på samma gång. Samt jäklars våldsam och underbar#) Kan känna att Jacksons läspande och rejält slätstrukna bov karaktär inte fungerar nåvidare bra. Colin Firth är klockren i sin torra britiska roll. Noll dötid gör filmen ännu mera sevärd.
idaho1981 (Anmäl)   12:45 6/5
Underhållande och lite väl blodig ibland. Sen försöker de få in lite sentimentalitet, det går väl så där. Men för stunden spännande och kul.
RichardEk (Anmäl)   13:52 1/5
Underhållande utan några som helst ambitioner att vara realistisk: mina tankar gick snabbt till Angelina Jolies filmer "Wanted", "Salt", och "Mr. and Mrs. Smith" samt till diverse Bondparodier från sent 1960-tal och tidigt 1970-tal. Filmen är på det hela snyggt gjord, med snabba klipp och koreografiskt väl utförda actionscener och kan även visa upp en bra skådespelarensemble förutom möjligen Taron Egerton som saknar den där utstrålningen som behövs hos en huvudroll i den här typen av filmer. Funderar dock utmärkt som tidsfördriv om du, exempelvis, sitter på ett flyg över Atlanten.
92axha10 (Anmäl)   19:50 27/4
Självmedveten och lekfull spionkomedi som är precis lagom löjlig utan att bli fars. En hyllning till de löjligare Bondfilmerna samtidigt som de kopierar en del upplägg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kingsman: The Secret Service
Se filmen