Kingsman: The Secret Service

Originaltitel: Kingsman: The Secret Service
Regissör:Matthew Vaughn
Utgivningsår:2014

Om Kingsman: The Secret Service:

Kingsman är en superhemlig privat spionorganisation med rötter i ett skrädderi i London. Harry Hart, eller Galahad som hans spionnamn är, är organisationens mest framstående agent, som med hjälp av gentlemannamässigt våld ämnar göra världen till en bättre plats. När en av hans mest lovande agenter offrar livet för att skydda Harry från en granat känner han tacksamhetsskuld till mannens familj, och rekryterar hans son i hopp om att han har vad som krävs för att bli nästa Lancelot.

Titel: Kingsman: The Golden Circle
Regissör: Susanna Fogel
År: 2018
Genre: Komedi, Action, Äventyr
The Spy Who Dumped Me

Michael Caine, Mark Hamill, Samuel L Jackson, Colin Firth, Bjørn Floberg, Jack Davenport, Mark Strong, Hanna Alström, Geoff Bell, Sofia Boutella, Edward Holcroft, Taron Egerton, Sophie Cookson, Nicholas Banks, Nicholas Agnew, Tom Prior, Samantha Womack

Matthew Vaughn, Jane Goldman

Komedi, Action, Äventyr

Storbritannien
Diskussioner om Kingsman: The Secret Service  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kingsman: The Secret Service (197 st)
okidoki (Anmäl)   09:38 6/3
En underhållande Bondparodi som blir för utdragen och våldsam på slutet.
Clasen (Anmäl)   18/11 2018
Lite smårolig och smart i sitt upplägg men otrooligt banala scener på slutet...
jlam (Anmäl)   26/9 2018
En svt-kritiker sa en gång om en Mission Impossible-film att det var "den bästa Bond-filmen på 30 år och Bond är inte ens med" och så skulle jag beskriva den här också, fast kanske "någonsin". Hårt och originellt manus som går lite längre på varje punkt än man tror, så det bara blir bättre! Vattenscenen och fallskärmshoppningen går till actionhistorien. Den här Matthew Vaughn är verkligen en att hålla ögonen på. I versionen jag såg var förresten det beryktade slutet censurerat.
picklessmulan (Anmäl)   23/9 2018
Oväntat bra film som har en otrolig blandning i genrer.
bnw (Anmäl)   17/9 2018
Matinéäventyr som om Tarantino hade gjort det. Hade inte förväntat mig att den skulle vara så blodig och våldsam. Ordentligt stilsäker. Häftigt att träbockar som Davenport och Firth får vara actionhjältar. Och man måste ju bara älska prinsessan Tilde!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kingsman: The Secret Service
Se filmen