The Shape of Water

Originaltitel: The Shape of Water
Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2017

Om The Shape of Water:

Den stumma kvinnan Elisa jobbar på ett statligt laboratorium under kalla krigets dagar i 1960-talets USA. En dag upptäcker hon och hennes kollega Zelda ett hemligstämplat experiment med en amfibisk varelse.

Titel: Skräcken i svarta lagunen
Originaltitel: Creature from the Black Lagoon
Regissör: Jack Arnold
År: 1954
Genre: Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy
Skräcken i svarta lagunen

Sally Hawkins, Michael Shannon, Richard Jenkins, Octavia Spencer, Michael Stuhlbarg, Doug Jones, David Hewlett, Nick Searcy, Stewart Arnott, Nigel Bennett, Lauren Lee Smith, Martin Roach, Allegra Fulton, John Kapelos, Morgan Kelly, Marvin Kaye

Guillermo del Toro, Vanessa Taylor

Drama, Romantik, Thriller, Äventyr, Skräck, Fantasy

Med i listor: Guldlejon i Venedig, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Oscars
Diskussioner om The Shape of Water  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Shape of Water (54 st)
QuiNonStultus (Anmäl)   15:45 20/4
Firreporr..? Inte så speciell, I mitt personliga tycke.
ekneB (Anmäl)   13:11 15/4
Gillar den verkligen, den är lite småfin på nå sätt. Men är inte varelsen väldigt lik Abe Sapien från Hellboy?
fredagsfil (Anmäl)   22:36 7/4
Snygg idé, men lånar lite känslan från Amelie? Karaktärerna är överdrivna och inte särskilt intressanta. Engagerar inte. 3-
Martin76 (Anmäl)   21:37 7/4
Jag gillade verkligen denna! Lite småseg i början, men verkligen spännande senare. Otroliga skådespelare (Sally Hawkins och Michael Shannon framför allt). Kärleken mellan människa och varelse är så vackert på nått sett. Väldigt rörande film!
gjoob (Anmäl)   22:38 6/4
Free Willy-saga i topphemligt laboratorium där stum Amelie från Montmartre försöker rädda en äggätande fiskcyborg från en psykopatisk tillika smällkåt byråkrat. Väntar med spänning på parodin.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Shape of Water
Se filmen