The Shape of Water

Originaltitel: The Shape of Water
Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2017

Om The Shape of Water:

Elisa jobbar på ett statligt laboratorium. En dag upptäcker hon och hennes kollega Zelda ett hemligstämplat experiment och hennes liv förändras drastiskt. Utspelar sig under kalla kriget i USA år 1962.

Sally Hawkins, Michael Shannon, Richard Jenkins, Octavia Spencer, Michael Stuhlbarg, Doug Jones, David Hewlett, Nick Searcy, Stewart Arnott, Nigel Bennett, Lauren Lee Smith, Martin Roach, Allegra Fulton, John Kapelos, Morgan Kelly, Madison Ferguson

Guillermo del Toro, Vanessa Taylor

Drama, Romantik, Thriller, Äventyr, Fantasy, Krig

Kanada, USA
Med i listor: Guldlejon i Venedig, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The Shape of Water  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Shape of Water (10 st)
Benisakura (Anmäl)   00:24 17/1
Flicka och vattenvarelse blir kära, de äter ägg och badar.
DIProgan (Anmäl)   10:55 12/1
Dåligt använd budget. Mest en anonym saga.
Manko (Anmäl)   12:58 11/1
Nog första gången jag önskat att en film vore mera barnvänlig. Det "vuxna" tillför liksom ingenting, utan tar bara bort charmen ur en annars ganska fin saga.
Jaganatha (Anmäl)   15:26 9/1
Inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Snygg, mörkgrön ton genomgående i hela filmen och 60-talet ser trovärdigt ut. Skådespelarna gör bra insatser över hela linjen. Dock blir jag inte så övertygad av idén om att upptäckten av en amfibisk människotyp blir betraktat som en "tillgång" som USA och Sovjetunionen ska slåss om. Lika troligt är det att de inte hade brytt sig så mycket om det.
consumedmind (Anmäl)   08:32 9/1
Fantastiskt film! Del Toro visar på att han är en riktig mästerregissör som har mycket att berätta. Här tar han strid mot destruktiv maskulinitet, rasism, homofobi, auktoriteter och konservativa bakåtsträvare. En film som har allt med andra ord :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Shape of Water