The Shape of Water

Originaltitel: The Shape of Water
Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2017

Om The Shape of Water:

Den stumma kvinnan Elisa jobbar på ett statligt laboratorium under kalla krigets dagar i 1960-talets USA. En dag upptäcker hon och hennes kollega Zelda ett hemligstämplat experiment med en amfibisk varelse.

Titel: Skräcken i svarta lagunen
Originaltitel: Creature from the Black Lagoon
Regissör: Jack Arnold
År: 1954
Genre: Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy
Skräcken i svarta lagunen

Sally Hawkins, Michael Shannon, Richard Jenkins, Octavia Spencer, Michael Stuhlbarg, Doug Jones, David Hewlett, Nick Searcy, Stewart Arnott, Nigel Bennett, Lauren Lee Smith, Martin Roach, Allegra Fulton, John Kapelos, Morgan Kelly, Marvin Kaye

Guillermo del Toro, Vanessa Taylor

Drama, Romantik, Thriller, Äventyr, Skräck, Fantasy

Med i listor: Guldlejon i Venedig, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Oscars
Diskussioner om The Shape of Water  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Shape of Water (65 st)
HerrNenne (Anmäl)   12:50 6/7
Börjar rätt bra och är visuellt snygg, men blir bara sämre och sämre för varje ny utveckling av storyn. Storyn och karaktärerna är hopplöst dåliga och till slut kan jag faktiskt inte titta mer på det här vraket.
Mlady Milenka (Anmäl)   16:40 3/7
Det visuella gör att jag kan sätta en svag fyra, en fröjd att se även om den inte får mig att känna något särskilt.
stgurgel (Anmäl)   18:40 2/7
Mysig, gullig och stylish
jämmerÅelände (Anmäl)   16:59 30/6
Rädda Willy för vuxna. Morbid och krystad film.
Jopparn (Anmäl)   18:33 24/6
Svag 4:a