Betyg idag: 1 271 Besökare idag: 5 165

Originaltitel: The Shape of Water
Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2017

Om The Shape of Water:

Den stumma kvinnan Elisa jobbar på ett statligt laboratorium under kalla krigets dagar i 1960-talets USA. En dag upptäcker hon och hennes kollega Zelda ett hemligstämplat experiment med en amfibisk varelse.

Titel: Skräcken i svarta lagunen
Originaltitel: Creature from the Black Lagoon
Regissör: Jack Arnold
År: 1954
Genre: Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy
Skräcken i svarta lagunen

Sally Hawkins, Michael Shannon, Richard Jenkins, Octavia Spencer, Michael Stuhlbarg, Doug Jones, David Hewlett, Nick Searcy, Stewart Arnott, Nigel Bennett, Lauren Lee Smith, Martin Roach, Allegra Fulton, John Kapelos, Morgan Kelly, Marvin Kaye

Guillermo del Toro, Vanessa Taylor

Drama, Romantik, Thriller, Äventyr, Skräck, Fantasy

Med i listor: Guldlejon i Venedig, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Oscars
Diskussioner om The Shape of Water  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Shape of Water (71 st)
V70 (Anmäl)   16:20 18/10
Alltför spretig, bra miljöscener, noll story, för dominerande skurk och plastigt monster.
vonadel (Anmäl)   05:34 6/10
Gillar den. Charmig och välgjord. Snygg! 7/10.
RustyFilm (Anmäl)   09:44 5/10
Guillermo del Toro (regi och manus) har här skapat ett filmtekniskt mästerverk, foto och musik klickar perfekt in i denna snygga filmpoesi. Allt är mustigt och detaljrikt med tydliga karaktärer och sköna färger. Kan inte minnas att jag sett någon av del Toros tidigare filmer, jag har säkert missat nått där som måste tas igen. Sally Hawkins insats som den lilla stumma Elisa är hänförande och fantastiskt bra.
Hompen (Anmäl)   22:50 8/9
Lite väl banal berättelse. Det händer inget oväntat. Förvånad att "familjefilmen" har sex, onani och naket.
kryttan (Anmäl)   13:20 30/7
Fotot! Praktiska effekter! Smink! Atmosfär! Lite klen story, fantastiska skådespelare. Bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Shape of Water
Se filmen