The Shuttered Room

Originaltitel: The Shuttered Room
Regissör:David Greene
Utgivningsår:1967

Om The Shuttered Room:

Baserad på en Lovecraft-novell. Det hela utspelar sig i en isolerad liten fiskeby i New England dit en kvinna och hennes make anländer efter att hon ärvt en kvarn där hon bott som ung. Vad hon inte vet är att i toppen av huset finns ett väl dolt och kraftigt förseglat rum som innehåller en fruktansvärd hemlighet.

Titel: Dagon

Skräck

Blood Island

Storbritannien
Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om The Shuttered Room  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Shuttered Room (3 st)
Podpolkovnik (Anmäl)   19/2 2014
Jag ville så gärna ge den en trea då första halvan av filmen är hyfsat "Lovecraftiansk" och den psykotiska skumjazzen á 60-tal flödar på ganska bra. Men någonting händer den andra halvan av filmen som drar ner allting till en typisk B-skräckis från 60-talet med karateslagsmål och taffliga monster som tar död på all mystik.
kungkalas (Anmäl)   17/6 2008
De första fem minuterna gav hopp om något riktigt läskigt. Tyvärr så infriades inte riktigt det. Gillar man 60-tal och skum jazz, vilket jag gör, så är det ändå en helt okej rulle. Men det känns ganska onödigt att klämma in exploitation (nästan i alla fall) och knytnävsslagsmål i en film som med fördel kunnat fokusera mer på själva skräckmomentet.
Captain_Grogg (Anmäl)   10/6 2008
Hade hoppats på en mycket mer skrämmande film. Spoiler Varning: Påminner mycket om en del i ett halloween avsnitt utav Simpsons.