The Sight

Originaltitel: Drishyam
Regissör:Nishikant Kamat
Utgivningsår:2015

Om The Sight:

En våldsam händelse inträffar i ett vanligt indiskt hem och får familjens far att smida utstuderade planer för att skydda sina närmaste.

Titel: Drishyam
Originaltitel: Drishyam
Regissör: Jeethu Joseph
År: 2013
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Drishyam

Ajay Devgn, Shriya Saran, Tabu, Rajat Kapoor, Ishita Dutta, Mrunal Jadhav, Prasanna Ketkar, Yogesh Sonam

Upendra Sidhaye

Drama, Thriller, Mysterium

Visual

Indien
Filmnummer: 120475
Diskussioner om The Sight  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Sight (2 st)
KyLLo (Anmäl)   01:27 19/2
En film om rättvisa, sammanhållning, ärlighet, brott och straff. Väldigt intressant. Av det 60-tal filmer jag hittills sett från Indien kan det här mycket väl vara den bästa.
Barneyk (Anmäl)   24/9 2017
Den överdrivet dramatiska musiken funkar ändå och även om jag ser dom flesta överraskningarna komma lång väg så är det en film som engagerar och den lyckas leverera en ganska intensiv känsla på flera ställen. Känns lite B på vissa sätt och som vanligt med Indiska filmer så finns det tempodippar men på det stora hela en riktigt bra drama-thriller.