The Sign of Four

Originaltitel: The Sign of Four
Regissör:Graham Cutts
Utgivningsår:1932

Om The Sign of Four:

En ung kvinna anlitar Sherlock Holmes när hon känner sig hotat av en förrymd mördare. Hon blir dock kidnappad och Holmes måste nu finna henne innan det är för sent.

Arthur Wontner, Isla Bevan, Ian Hunter, Graham Soutten, Miles Malleson, Herbert Lomas, Gilbert Davis, Margaret Yarde, Roy Emerton

WP Lipscomb

Drama, Kriminalare, Mysterium

Storbritannien,
Med i listor: Sherlock Holmes
Diskussioner om The Sign of Four  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Sign of Four (4 st)
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Här är det Arthur Wontner som spelar Sherlock Holmes och han gör ett riktigt bra jobb. Det enda jag har svårt för är Arthur Wontner röst. Jag tycker inte den passar Sherlock Holmes eller rättare sagt det jag förknippar med Sherlock Holmes. Utöver det så tycker jag själva historien och berättandet någorlunda respekterar Sherlock Holmesvärlden och även om det det är en rätt enkel och okomplicerad historia så fungerar det och ger mig det jag vill ha av en Sherlock Holmes-film från denna tiden.
mrHL (Anmäl)   27/4 2011
Otroligt dålig filmatisering av en annars bra bok. Rekomenderas inte.
Knyppel (Anmäl)   30/12 2007
Dessvärre en ganska innehållsfattig film men ack så bra utfört skådespeleri. Skulle göra sig bättre genom att den hade klippts ner eller att intrigen utvecklats och blivit mer komplex än vad den nu framställs som. Ganska ointetsägande kulliser och scenografi.
Funtomen (Anmäl)   30/4 2006
Tyvärr inte så bra som jag hoppats. Ganska seg, och urdålig bild och ljudkvalitet. Vissa scener var så dåligt gjorda att det var stört omöjligt att höra vad som sades, lite tråkigt faktiskt. En hel del ologiska scenbyten och den dåliga kvaliteten drar ner betyget. Dock måste man ge en STOR eloge till slagsmålsscenerna som för att vara från 1930-talet är grymt bra.