Simpsons - Filmen

Originaltitel: The Simpsons Movie
Regissör:David Silverman
Utgivningsår:2007

Om Simpsons - Filmen:

När Homer förgiftar Springfield-sjön med grisbajs måste staden isoleras inuti en stor glaskupol och Homer är den enda som kan rädda Springfield.

Titel: South Park - Bigger Longer & Uncut
Originaltitel: The Simpsons: The Longest Daycare
Regissör: David Silverman
År: 2012
The Simpsons: The Longest Daycare
Titel: Futurama: Bender's Big Score!
Originaltitel: Futurama: Bender's Big Score!
Regissör: Dwayne Carey-Hill
År: 2007
Genre: Komedi, Science Fiction
Futurama: Bender's Big Score!
Titel: Ed, Edd n Eddy's Big Picture Show
Originaltitel: Ed, Edd n Eddy's Big Picture Show
Regissör: Danny Antonucci
År: 2009
Genre: Komedi, Äventyr, Fantasy
Ed, Edd n Eddy's Big Picture Show
Titel: Bio-Dome
Originaltitel: Bio-Dome
Regissör: Jason Bloom
År: 1996
Bio-Dome

Dan Castellaneta (röst), Julie Kavner (röst), Nancy Cartwright (röst), Yeardley Smith (röst), Harry Shearer (röst), Hank Azaria (röst), Pamela Hayden (röst), Tress MacNeille (röst), Maggie Roswell (röst), Tom Hanks (röst)

Matt Groening, James L Brooks, Al Jean, Ian Maxtone-Graham, George Meyer, David Mirkin, Mike Reiss, Mike Scully, Matt Selman, John Swartzwelder, Jon Vitti

Komedi, Animerad

Recension Simpsons - Filmen

- sethgecko sätter betyg 4 och skriver:
Jag har samtliga dvdboxar med The Simpsons. En av mina absoluta favorittröjor var en t-shirt med Bart på en skateboard och en pratbubbla, tyvärr förstördes tröjan i ett lerkrig för närmare 17 år sen (vilket ger ett slags perspektiv på hur länge The Simpsons faktiskt funnits som ett populärkulturellt fenomen). Jag kan nog uppfattas som en aning partisk med andra ord. Vi skulle inte ha något Futurama,...

Recension av Simpsons - Filmen - Läs hela!

Diskussioner om Simpsons - Filmen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Simpsons - Filmen (1087 st)
wasteoftime (Anmäl)   26/12 2017
Den här filmen lider svårt av att den faktiskt försöker att vara en film, och inte ett långt avsnitt utav serien. Det finns ju också många som påstår att serien tappat sin edge, sin charm. detta vet jag inget om eftersom att jag inte sett mer än några enstaka "nya" avsnitt (senare än 2005 eller så). Men det jag tycker är bra med The Simpsons är ju att det börjar med att handla om något, och sedan handlar det om något helt annat. på ett rätt så naturligt sätt. Om storyn går åt ett håll, så stretar inte avsnittet emot, utan följer med på resan. I filmen stretas det emot något rejält istället, vilket bara gör det, ja, tafatt. Att ge filmen en så stor och påtaglig plot var iaf enligt mig ett misstag. Det blir mest ointressant. Kanske inte direkt dåligt, men det tippar åt det hållet. 0,8 på SH-skalan.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
helt ok
Applekingen (Anmäl)   7/2 2017
Första halvtimmen är superrolig men sen blir det för mycket drama/äventyr. Homer räddar filmen från en 2:a.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Simpsons-fan som jag är såg jag fram emot denna och gick och såg den på bio när den kom och den är faktiskt väldigt bra, lika bra som TV-serien. Klockren humor!
idaho1981 (Anmäl)   18/11 2015
Underhållande men inte mycket mer. Känns verkligen mest som ett dubbelavsnitt bara. Kul, men inget jag kommer minnas. Sen kan man ju aldrig komma igen att det är Maggie som är den skönaste karaktären i serien 😊.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Simpsons - Filmen
Se filmen