Simpsons - Filmen

Originaltitel: The Simpsons Movie
Regissör:David Silverman
Utgivningsår:2007

Om Simpsons - Filmen:

När Homer förgiftar Springfield-sjön med grisbajs måste staden isoleras inuti en stor glaskupol och Homer är den enda som kan rädda Springfield.

Titel: South Park - Bigger Longer & Uncut
Originaltitel: The Simpsons: The Longest Daycare
Regissör: David Silverman
År: 2012
The Simpsons: The Longest Daycare
Titel: Futurama: Bender's Big Score!
Originaltitel: Futurama: Bender's Big Score!
Regissör: Dwayne Carey-Hill
År: 2007
Genre: Komedi, Science Fiction
Futurama: Bender's Big Score!
Titel: Bio-Dome
Originaltitel: Bio-Dome
Regissör: Jason Bloom
År: 1996
Bio-Dome
Titel: Ed, Edd n Eddy's Big Picture Show
Originaltitel: Ed, Edd n Eddy's Big Picture Show
Regissör: Danny Antonucci
År: 2009
Genre: Komedi, Äventyr, Fantasy
Ed, Edd n Eddy's Big Picture Show

Dan Castellaneta (röst), Julie Kavner (röst), Nancy Cartwright (röst), Yeardley Smith (röst), Harry Shearer (röst), Hank Azaria (röst), Pamela Hayden (röst), Tress MacNeille (röst), Maggie Roswell (röst), Tom Hanks (röst)

Matt Groening, James L Brooks, Al Jean, Ian Maxtone-Graham, George Meyer, David Mirkin, Mike Reiss, Mike Scully, Matt Selman, John Swartzwelder, Jon Vitti

Komedi, Animerad

Recension Simpsons - Filmen

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
TV-serien The Simpsons upptäckte jag när jag satt och tittade på TV efter skolan en eftermiddag år 2000 och jag har tittat på serien regelbundet sen dess. På den tiden var det ZTV som körde Simpsons och om jag inte minns fel så visades serien även på TV4 ett tag. Jag vet inte när jag hörde att serien skulle bli film första gången men det var långt innan den gick upp på biograferna - jag tror inte ens...

Recension av Simpsons - Filmen - Läs hela!

Diskussioner om Simpsons - Filmen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Simpsons - Filmen (1089 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   22:32 16/1
Jag låter min fyra stå kvar, den är inte så bra som man kan önska men jag tycker att de fått till långfilmskänslan.
Rai (Anmäl)   21/10 2018
Har förlägne sen tröttnat på Simpsons rejält...
wasteoftime (Anmäl)   26/12 2017
Den här filmen lider svårt av att den faktiskt försöker att vara en film, och inte ett långt avsnitt utav serien. Det finns ju också många som påstår att serien tappat sin edge, sin charm. detta vet jag inget om eftersom att jag inte sett mer än några enstaka "nya" avsnitt (senare än 2005 eller så). Men det jag tycker är bra med The Simpsons är ju att det börjar med att handla om något, och sedan handlar det om något helt annat. på ett rätt så naturligt sätt. Om storyn går åt ett håll, så stretar inte avsnittet emot, utan följer med på resan. I filmen stretas det emot något rejält istället, vilket bara gör det, ja, tafatt. Att ge filmen en så stor och påtaglig plot var iaf enligt mig ett misstag. Det blir mest ointressant. Kanske inte direkt dåligt, men det tippar åt det hållet. 0,8 på SH-skalan.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
helt ok
Applekingen (Anmäl)   7/2 2017
Första halvtimmen är superrolig men sen blir det för mycket drama/äventyr. Homer räddar filmen från en 2:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Simpsons - Filmen
Se filmen