The Sisters Brothers

Originaltitel: The Sisters Brothers
Regissör:Jacques Audiard
Utgivningsår:2018

Om The Sisters Brothers:

Historien följer Eli och Charlie Sisters, två lönnmördarbröder på jakt efter en guldgrävare som har stulit från deras ledare.

John C Reilly, Joaquin Phoenix, Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed, Rebecca Root, Allison Tolman, Rutger Hauer, Carol Kane, Richard Brake, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Aldo Maland, Theo Exarchopoulos

Jacques Audiard, Thomas Bidegain

Drama, Komedi, Kriminalare, Äventyr, Western

USA, Frankrike, Rumänien, Spanien, Belgien
Diskussioner om The Sisters Brothers  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Sisters Brothers (10 st)
paninaro (Anmäl)   15:01 17/4
Det finns lite samhälls- och maskulinitetskritik i små bitar här, men det är inte mer än nuggets, som heller aldrig mynnar ut i något speciellt mer än ett uselt sentimentalt slut. Å andra sidan är det onekligen ganska småtrevligt att se en western på bio, storyn funkar nästan hela vägen och det är duktiga skådisar. Och Rutger Hauer som (liten) skurk. Svag trea.
Jaganatha (Anmäl)   23:41 15/3
Jacques Audiards westernfilm utmynnar inte i något jätteintressant, men det är en mycket snyggt fotograferad och välgjord historia om prisjägare och guldgrävare med fyra formidabla centrala rollinsatser. Men varför fick inte Rutger Hauer vara med mer om han nu skulle vara med alls? En extremt manligt kodad film, skulle nog många säga, men varför skulle det vara något negativt? Audiard kan nog bättre än så här, men han klarar verkligen väl av övergången till engelska och den amerikanskaste av genrer.
Tonti (Anmäl)   11:17 12/3
Började oroväckande machonihilistiskt men tar sig klart och har sina fina stunder. Tycker kanske inte familje- och maskulinitetstematiken förvaltas så värst intressant men det är en kompetent modärn western med stark cast. Men liksom alla samtida westerns är den hård på fel sätt, man märker att folk studerar Anthony Mann i alldeles för liten utsträckning. Det mörkt civilisationskritiska stråket bränner aldrig till.
PeterTheW (Anmäl)   21:54 26/2
Svag trea.
PeterTheW (Anmäl)   21:50 26/2
Rätt menlös trots duktiga skådisar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Sisters Brothers