The Skin I Live In

Originaltitel: La piel que habito
Regissör:Pedro Almodóvar
Utgivningsår:2011

Om The Skin I Live In:

Plastikkirurgen Robert Ledgard har sedan hustruns död i en bilolycka som besatt försökt skapa en ny typ av syntetisk hud som kan stå emot höga temperaturer. Han bor i sitt stora hus tillsammans med sin hushållerska och sin försökskanin – den vackra och mystiska Vera. En natt knackar en ung man på dörren vilket startar en skrämmande händelsekedja där inget är vad det först verkar och alla har något att dölja.

Titel: Old Boy - hämnden
Regissör: Georges Franju
År: 1960
Genre: Thriller, Skräck
De bestialiska

Antonio Banderas, Elena Anaya, Marisa Paredes, Jan Cornet, Roberto Álamo, Eduard Fernández, José Luis Gómez, Blanca Suárez, Susi Sánchez, Bárbara Lennie, Fernando Cayo

Pedro Almodóvar

Drama, Thriller

Spanien

Recension The Skin I Live In

- Andy_B sätter betyg 3 och skriver:
Jag har inte sett många Almodovarfilmer alls men jag tror jag har ganska bra koll på vad typ av filmer han gör. Och i ärlighetens namn är jag inte övertygad om hans storhet. Jag har förstått att denna film ska vara mer lik hans äldre lite mer utflippade filmer. Och så samarbetar han ju igen med Banderas i denna hämndthriller med queertoner och kvinnoporträtt som hör Almodovar till. På det sättet är...

Recension av The Skin I Live In - Läs hela!

Diskussioner om The Skin I Live In  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Skin I Live In (131 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   00:41 4/4
Jag är inte odelat positiv till Almodovar direkt, men jag har ändå gillat hans 2000-tals-filmer överlag, och det här kan mycket väl vara hans bästa. Det är sannerligen en skruvad historia som man, tack vare en väldigt väl fungerande berättarstruktur, hela tiden sitter och funderar på hur den hänger ihop och vart den ska ta vägen. Allt faller dessutom snyggt på plats i slutändan. Att de flesta karaktärer är uppfuckade på ett eller annat vis, och att ingen riktigt är god, är också något som jag uppskattar. Trean får ses som ganska stark
mammene (Anmäl)   08:54 30/3
Skickligt och snyggt, om än lite förvirrande ett tag. Men man klarar att byta tid, och bit för bit slänga ut ledtrådar som så fint föll ihop till slut, egentligen ganska genialt. En psykologisk thriller som inte skrämmer livet ur en men som kryper in under skinnet på ett lagom vis.
ModestyWilde (Anmäl)   12/12 2017
WOW! Galet bra och femman är given - trots att den är en smula svårsmält. Snygg och speciell film. Almodóvars bästa hittills.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Cumlin (Anmäl)   23/4 2017
Almodovar levererar en bra och sevärd film som vanligt. Hade lite svårt att sätta mig in i handlingen lika mycket som många av hans andra filmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Skin I Live In