Snömannen

Originaltitel: The Snowman
Regissör:Tomas Alfredson
Utgivningsår:2017

Om Snömannen:

Någon har skickat ett anonymt meddelande till polisen i Oslo, som får kriminalaren Harry Hole att se likheter mellan försvinnandet av en kvinna och äldre ouppklarade fall. Kan en seriemördare ha återvänt efter flera års tystnad? Tillsammans med sin assistent Katrine Bratt letar Harry Hole desperat efter sammanhang och ledtrådar som kan ta dem tillräckligt nära mördaren för att hindra honom begå flera bestialiska mord.

Titel: Jägarna 2
År: 2012
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Deadfall
Titel: Fröken Smillas känsla för snö
Originaltitel: Smilla's Sense of Snow
Regissör: Bille August
År: 2016
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Film nr.: 120161
Flaskpost från P

Michael Fassbender, Rebecca Ferguson, Charlotte Gainsbourg, Jonas Karlsson, Michael Yates, Ronan Vibert, J K Simmons, Val Kilmer, David Dencik, Toby Jones, Genevieve O'Reilly, James D'Arcy, Jeté Laurence, Adrian Dunbar, Chloë Sevigny, Jakob Oftebro

Hossein Amini, Peter Straughan, Søren Sveistrup

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Storbritannien, Sverige, USA
Diskussioner om Snömannen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Snömannen (44 st)
the Feber (Anmäl)   10:48 18/2
Väldigt nära en etta i betyg, men räddas av fint foto. Stor besvikelse! Det som sänker filmen är den korkade plotten och det värdelösa manuset. Klyschor staplade på varandra och avsaknad av spänning. Patetiskt slut!
lucius (Anmäl)   2/12 2018
Ha ha, Trodde att Val Kilmer var skådisen från "the Room" som rollbesatts ironiskt. Det här var en riktigt oengagerande thriller med många lösa, till synes onödiga trådar. Men fina vinterbilder över ett naturskönt land.
the bully (Anmäl)   1/12 2018
Gillade typ trailern i alla fall...
Halofreak92swe (Anmäl)   8/10 2018
Fassbender och Ferguson är båda svinbra men det hjälper inte riktigt när filmen är kass. Lite för tråkig.
RustyFilm (Anmäl)   8/10 2018
Jag har läst flera av Jo Nesbos "Hole böcker", dom är alla bra. Den här filmatiseringen (av del 7 i serien) är däremot rent dålig. Tomas Alfredson (regi) och de tre filmmanus gubbarna gör här ett uruselt jobb, detta gäller även Fassbenders tolkning av Harry Hole. Den enda som jag kan plussa lite för är de vackra vinterbilderna och kanske för några av birollerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Snömannen