Alpha

Originaltitel: Alpha
Regissör:Albert Hughes
Utgivningsår:2018

Om Alpha:

Under sin första jakt med stammens främsta jägare såras en man och lämnas för att dö. När han vaknar upp är han själv och allvarligt skadad, och för att överleva måste han navigera den ogästvänliga, oförlåtande vildmarken. En ensam varg, också övergiven av sin flock, blir mannens enda sällskap och allierade i kampen mot oräkneliga faror och odds som starkt talar emot att de ska hinna hem före den livsfarliga vintern anländer.

Kodi Smit-McPhee, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Marcin Kowalczyk, Jens Hultén, Natassia Malthe, Spencer Bogaert, Mercedes de la Zerda, Leonor Varela

Daniele Sebastian Wiedenhaupt

Drama, Familjefilm, Äventyr

Diskussioner om Alpha  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alpha (9 st)
leif452 (Anmäl)   23:20 25/7
Klart sevärd! Men saknade det där speciella, på slutet som skulle gjort filmen så mycket bättre. Kanske lagt till 20-30 minuter med en avslutning, som man hoppats på. Vilket jag inte kan avslöja utan att gå in på vad filmen handlade om. Fint gjord för övrigt.
Björkman (Anmäl)   00:02 23/4
Helt okej överlevnadsfilm merparten av tiden, men något tam framåt slutet.
Barneyk (Anmäl)   14:21 1/4
Jag tycker sånt här är rätt tråkigt, ett par fantastiska bilder men i det stora hela totalt ointressant.
Hanness (Anmäl)   20:55 28/1
Bra.
Robkiller (Anmäl)   15/12 2018
Vargfilmen. Någon fin vy här och var, men annars helt meningslös.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alpha