The Strangers

Originaltitel: The Strangers
Regissör:Bryan Bertino
Utgivningsår:2008

Om The Strangers:

Ett ungt par, Kristen McKay och James Hoyt stannar i ett ganska isolerat sommarhem och får en tidig morgon besök av maskerade främlingar.

Titel: Eden Lake
Regissör: James DeMonaco
År: 2013
Genre: Thriller, Skräck, Science Fiction
The Purge

Liv Tyler, Scott Speedman, Peter Clayton-Luce, Glenn Howerton, Gemma Ward, Kip Weeks, Laura Margolis, Alex Fisher

Bryan Bertino

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension The Strangers

- Elemental sätter betyg 3 och skriver:
När jag precis hade sett The Strangers så var jag måttligt imponerad. Det kändes som en ganska ordinär skräckfilm som inte hade något speciellt. Men sedan, några dagar efteråt, hade filmen etsat sig fast i huvudet och när jag låg och tänkte på den på kvällarna kände jag mig en smula paranoid.

Recension av The Strangers - Läs hela!

Diskussioner om The Strangers  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Strangers (282 st)
Nalleman (Anmäl)   15:18 4/4
Såg den på "Horror" (brittisk TV-kanal) och detta var en riktig besvikelse måste jag säga.
Barneyk (Anmäl)   14/4 2018
Bitvis är det verkligen en hel del moment som är riktigt bra. Men överlag blir det väldigt blaha. Jag gillar inte alls inledningen som försöker få det baserat på verkliga händelser eller nått och jag ogillar karaktärerna nästan så fort dom introduceras. Han är en douche och hon är lite av ett mähä och dom karaktärsdragen förstärks mycket filmen igenom. Relationsdramat eller så håller liksom inte, även om jag gillar tanken lite på att inleda en skräckfilm på det viset. Det är som sagt bitvis skitbra gjort och det är nervigt och snyggt. Sen drar det dock iväg och blir mest tjatigt och tråkigt. På det stora hela en slätstruken tvåa. Musiken är bitvis bra också, och även andra detaljer här och där.
AngelsDiary (Anmäl)   14/4 2018
Tråkig.
päronanton (Anmäl)   17/9 2017
Väldigt spännande! En bra rysare!
KyLLo (Anmäl)   10/2 2017
Väldigt händelsefattig inledning, där man normalt sett brukar få lära känna huvudpersonerna. Sen blir den faktiskt riktigt obehaglig en stund. Därefter slarvas det med mesta och intresset avtar avsevärt. Som så många andra skräckisar från 2000-talet så lånar man från några filmsuccéer och mixar till en billig soppa, utan känsla och förnuft. Likt andra b-skräckisar så har man problem med ljussättningen. Det är mörkt i hela filmen (även inomhus), vilket blir påfrestande i längden och sänker intresset. Ljud- och musik är helt okej för genren, men timingen är inte bra. Man får inte lära känna någon i filmen och får praktiskt taget inga svar under filmens gång. Länge frågar jag mig om det är en parodi eller skräckkomedi, fastän humorn saknas. Att stjäla från skräckklassiker ska absolut inte belönas.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Strangers