The Sunset Limited

Originaltitel: The Sunset Limited
Regissör:Tommy Lee Jones
Utgivningsår:2011

Om The Sunset Limited:

Två namnlösa karaktärer i en lägenhet i New York filosoferar om Gud, mänskligt lidande samt den ena karaktärens misslyckade självmordsförsök.

Titel: The Man from Earth
12 edsvurna män

Samuel L Jackson, Tommy Lee Jones

Cormac McCarthy

Drama

Diskussioner om The Sunset Limited  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Sunset Limited (43 st)
Bomkia (Anmäl)   23/3 2018
Välgjord pjäsfilmatistering med två vassa skådespelare. Stämningen kan skäras med kniv. 4a.
bojaka (Anmäl)   24/2 2015
Åh denna hade jag trott och väntat mig så mycket mer av än en film som egentligen inte kommer någonstans. Jag gillar normalt sett den här typen av filmer, men av någon anledning, så slog denna inte ann mina stränga alls. Klart besviken på de ofruktsamma deiskussionerna som i grund och botten bara handlar om tro. Som sagt... Väntade mig mer... Mycket mer!
YouAreNrIchi (Anmäl)   1/5 2014
Såg om den igår och jag står fast vid att det här en av de bästa filmerna jag har sett. Jag kan relatera till det mesta som både Black och White säger.
Tim Buckley (Anmäl)   18/1 2014
(rek 3a) En rakt igenom sevärd film. En film som gestaltar ett verbalt schackspel mellan "white" och "black" i konversation kring livet och döden och om oss som fastnat i ingenmansland mellan de två. Om så för ett ögonblick, eller en livstid. Skulle lika gärna kunna ha spelats upp på en teaterscen. Det enda jag har emot filmen, & som håller betyget nere, är att man inte tänkt tillräckligt kring att skapa en naturlig känsla kring att de 2 karaktärernas fortsatta dialog uppehåller sig på den geografiska spelytan. Samt att dialogen i sig känns lite för uttänkt och strukturerad. Något som håller mig som tittare utanför, då livet sällan hinner tänkas ut. Vilket alltså förtar inlevelse/empati.
Hypostas (Anmäl)   12/9 2013
fari: såg du hela filmen? Tycker snarare att det var White som kom med de kraftfullaste argumenten, men det kan ju bero på att jag själv inte är religiös. Annars kan jag hålla med dig om att det var lite väl mycket religiöst mumbo-jumbo, men det var intressant att se hur en religiös person försökte argumentera och övertala i denna fråga. Utmärkt skådespeleri och jag älskar den här typen av filmade teaterpjäser.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Sunset Limited