The Survivalist

Originaltitel: The Survivalist
Regissör:Sig Shore
Utgivningsår:1987

Om The Survivalist:

En liten atombomb sprängs i Sovjetunionen och amerikanarna får skulden. Anarki bryter ut i de båda supermakterna och nu är det upp till var och en att försäkra sin egna och sin familjs överlevnad. Jack Tillman är en riktig överlevare och låter ingen stå i hans väg.

Steve Railsback, Cliff De Young, Susan Blakely, Sandra Lea, Tara Trimble, Jason Healey

John V Kraft

Action

Jack Tillman: The Survivalist

Diskussioner om The Survivalist  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Survivalist (5 st)
Bumbi78 (Anmäl)   09:08 5/1
Jag gillar Railsback och tar man den här filmen för vad den är funkar den fint. Billig action och krystat drama full av vapenfetishism, men underhållande hela vägen.
Waldo Trumbull (Anmäl)   21/11 2013
Ganska ordinär 80-tals action av klassisk direkt-till-video-kvalitet. Varken särskilt bra eller särskilt dåliga skådespelare, en massa eldstrider, lite biljakter, lite fightscener och lite halvnaket. Inget nytt under solen, men ändå ett visst, nostalgiskt, underhållningsvärde.
Screwface (Anmäl)   2/1 2013
Jag gillar dessa typer av filmer som visar kaoset som garanterat uppstår innan en stor katastrof inträffar. Här gör Steve Railsback en bra roll som överlevare. Jag såg denna film på en urkass VHS med fruktansvärt dålig kvalité vilket förstörde upplevelsen. Går att köpa på VHS hos Amazon.
Daniel Mott (Anmäl)   18/10 2008
Jag brukar kunna uppskatta de flesta postapokalyptiska filmerna men det här var verkligen en amatörmässig sörja med hemsk stockmusik och flortunn handling.
Lenrick (Anmäl)   6/10 2008
Jag vet inte om detta ska föreställa en lobbyfilm från National Rifle Association, men det verkar nästan så. Felet är bara att man måste vara djupt insnöad i den NRA-kulturen för att fatta vad filmen visar som är så bra den livstilen. Jag personligen blir ju mer ifrågasättande en upplyst av filmen. Ur filmen kan man läsa av att de som överlever sådan här anarki är vietnamveteraner som kan hantera vapen och som inte blir speciellt känslosamma (även om nära och kära skulle råka stryka med). De får dessutom alla snygga kvinnor, då kvinnorna väl upptäcker att deras makar var mesiga fjantar som inte klarar av att skydda dem. Makarna som dör tidigt är typisk sådana högutbildade personer som som alla såg upp till innan katastrofen.