The Talented Mr. Ripley

Originaltitel: The Talented Mr. Ripley
Regissör:Anthony Minghella
Utgivningsår:1999

Om The Talented Mr. Ripley:

Tom Ripley är en ung man som drömmer om ett bekymmersfritt liv i lyx. Han är också en man med många talanger, varav den främsta är att imitera andra personer. Han använder sina talanger till att leva ett bekymmersfritt liv. Men snart förstår han att hans liv i lyx på andras bekostnad går mot ett slut. Vad är han beredd att göra för att behålla det...?
Se filmen på iTunes

Regissör: Julian Jarrold
År: 2008
Genre: Drama, Romantik
En förlorad värld

Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Jude Law, Cate Blanchett, Philip Seymour Hoffman, Sergio Rubini, Philip Baker Hall, Jack Davenport, James Rebhorn, Stefania Rocca, Lisa Eichhorn

Anthony Minghella

Drama, Kriminalare, Thriller

The Mysterious Yearning Secretive Sad Lonely Troubled Confused Loving Musical Gifted Intelligent Beautiful Tender Sensitive Haunted Passionate Talented Mr. Ripley

Recension The Talented Mr. Ripley

- ausa sätter betyg 5 och skriver:
Hur långt skulle du gå för att få vara en helt annan person än den du faktiskt är? Tom Ripley (Matt Damon) är en fattig ung man med smak för lyx och flärd, men utan både det ena och det andra. Han är dock en mästare på att manipulera och dupera alla som befinner sig i hans omgivning. När han så genom en slump får i uppdrag att övertala redarsonen Dickie Greenleaf (Jude Law) att komma hem från Italien,...

Recension av The Talented Mr. Ripley - Läs hela!

Med i listor: Tom Ripley
Diskussioner om The Talented Mr. Ripley  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Talented Mr. Ripley (386 st)
andybrando (Anmäl)   20:43 21/5
Till två tredjedelar en riktigt bra film, men Minghellas fria version av Patricia Highsmiths roman råkar mot slutet på drift. Tilltalande skådespelare och underbara vyer av Italien kompenserar.
TheHorrorfan (Anmäl)   18:51 17/3
Helt okej för den här typen av film.
Körsbär (Anmäl)   26/8 2018
Waow, alltså ja, jag föredrar att inte läsa något om filmen innan jag ser den. O här är jag verkligen glad att jag inte gjorde det. Vilken resa, vilken tokstolle. Jag är underhållen :)
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   17/4 2017
Filmen som inspirerade Tommy Wiseau att skriva manuset till kalkonklassikern The Room. Inget skämt, det står så i Greg Sesteros bok The Disaster Artist. Ett högt hedersbetyg om något.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Talented Mr. Ripley