The Tenants

Originaltitel: The Tenants
Regissör:Danny Green
Utgivningsår:2006

Om The Tenants:

I vindsvåningen på ett gammalt, fallfärdigt hyreshus sitter Harry Lesser och kämpar med att skriva färdigt sin bok som han hållig på med i snart tio år. Då flyttar Willie Spearmint in i huset. Han en svart, militant författare och även han skriver en bok.
Se filmen på Headweb

Dylan McDermott, Snoop Dogg, Rose Byrne, Niki J Crawford, Aldis Hodge, Laz Alonso, Stephen Jared, Karimah Westbrook, Seymour Cassel

Danny Green, David Diamond

Drama, Mysterium

Diskussioner om The Tenants  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Tenants (9 st)
KyLLo (Anmäl)   31/1 2017
Ett ovanligt sammanträffande.
jonbo (Anmäl)   19/5 2012
Snoop Doggs bristande skådiskvalité samt det eviga tjafset om svarta mot vita är tröttande.
fridenpaden (Anmäl)   1/2 2011
Bra film, flöt på bra utan att det händer så mycket. McDermott höjer nivån ett snäpp. Snoopy sänker den ett snäpp. Slutet blev lite krystat, tycker jag.
Zok (Anmäl)   10/1 2010
Mycket bra film. Det händer inte mycket, men någonstans är det intressant hela vägen ändå. Jag tycker även att McDermott och Snoop fungerar bra ihop.
Jerrie (Anmäl)   20/12 2009
Jag har satt trea, men den är svag. Jag höll på att drivas till vansinne av författarnas pretantiösa snack om "sitt arbete"hela tiden. Rastugget var också svårt att tåla, och det skulle vara intressant att räkna hur många gånger orden "svart" och "vit" förekom i filmen.Snoop-karaktären var lagom överspänd, och den andre hade samma ansiktsuttryck genom hela filmen. En träig nuna utan dess like. Miljön tyckte jag dock om, och därför kunde jag inte ge sämre än tre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Tenants