The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern

Originaltitel: The Texas Chainsaw Massacre
Regissör:Marcus Nispel
Utgivningsår:2003

Om The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern:

En handfull ungdomar i bil råkar genom mötet med en skakad och apatisk ung kvinna in i mardrömslika händelser med en vanställd man med motorsåg som huvudfiende.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Alexandre Aja
År: 2006
Genre: Drama, Thriller, Skräck
The Hills Have Eyes

Jessica Biel, Jonathan Tucker, Andrew Bryniarski, Eric Balfour, Erica Leerhsen, Mike Vogel, R Lee Ermey, Terrence Evans, David Dorfman, Lauren German, Marietta Marich, Heather Kafka

Scott Kosar

Skräck

Recension The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern

- gnoff sätter betyg 3 och skriver:
Det gjordes alltså en nyinspelning på klassikern Motorsågsmassakern, men faktiskt behöll den denna gång sitt originalnamn, Texas Chainsaw Massacre, då den kom på bio i Sverige. För faktiskt gjorde den det, kom på bio, tiderna förändras. Nu visar det sig att namnet är bland det enda som är kvar från originalet, samt Leatherface förståss. Även om filmen är bra gjord, med ok skådespelarinsatser...

Recension av The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern - Läs hela!

Diskussioner om The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (550 st)
martin eden (Anmäl)   07:28 25/3
Faktiskt en bra remake. Jag är inget jättefan av originalet och skulle behöva se den igen. Tycker att man gör ganska välavvägda förändringar manusmässigt och tillägget av karaktärer välkomnar jag. Fin atmosfär och bra foto. Sen vet jag inte om själva 70-talskänslan är särskilt närvarande, men men...tanken är väl att den ska vara tidlös och att det finns inavlade rednecks även denna dag på vischan i USA. Bra! 3.
Rai (Anmäl)   9/1 2018
Snälla! Varför ser jag gång på gång såna här filmer, när jag vet att de är usla!!
Henkepedia (Anmäl)   1/1 2018
En hel trea till denna remake som jag hade höga förväntningar på men inte kom upp till. Får se om den
Zingostar (Anmäl)   25/10 2017
Alldeles för lite leatherface. alldeles för mycket hysteriska ungdomar och rednecks som i princip skriker i varandras öron. Några effektiva scener gör att den får en trea trots allt. Jessica Biel är bra i huvudrollen. Ett bra och effektivt slut ger också en höjd betygskala. Skulle hellre rekommendera Texas Chainsaw Massacre 3D från 2013.
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
Den lyckas inte klå originalet på något sätt (möjligen med undantag av skådespelarnas insatser) men detta är ändå en väldigt bra och välgjord skräckis.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern