The Theatre Bizarre

Originaltitel: The Theatre Bizarre
Regissör:Douglas Buck, Buddy Giovinazzo, David Gregory, Karim Hussain, Tom Savini, Richard Stanley, Jeremy Kasteny
Utgivningsår:2011

Om The Theatre Bizarre:

Unga Enola Penny blir besatt av vad som verkar vara en övergiven teater i ett förfallet område nära hennes hem. En natt ser hon att porten är öppen och hon bestämmer sig för att smyga in. Där i mörkret utspelar sig en show olik alla andra. Värden för kvällen är en kuslig handdocka som introducerar sex bisarra och otäcka berättelser.
Se filmen på Plejmo

Titel: The ABCs of Death
Originaltitel: The ABCs of Death
Regissör: Hélène Cattet, Adam Wingard, Jason Eisener, Bruno Forzani, Adrián García Bogliano, Xavier Gens, Noboru Iguchi, Ti West, Nacho Vigalondo, Yoshihiro Nishimura, Timo Tjahjanto, Banjong Pisanthanakun, Simon Rumley, Srdjan Spasojevic, Ben Wheatley
År: 2012
Regissör: Bob Badway, Michael Emanuel, Igor Meglic
År: 2012
Genre: Skräck
Scary or Die

Udo Kier, Virginia Newcomb, Catriona MacColl, Victoria Maurette, André Hennicke, Harvey Friedman, Debbie Rochon, Tom Savini, Kaniehtiio Horn, Shane Woodward, James Gill, Lena Kleine, Imogen Haworth, Lindsay Goranson, Guilford Adams, Lynn Lowry

Douglas Buck, Buddy Giovinazzo, David Gregory, Karim Hussain, John Esposito, Richard Stanley, Scarlett Amaris, Emiliano Ranzani, Zach Chassler

Skräck

Frankrike, Kanada, USA
Diskussioner om The Theatre Bizarre  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Theatre Bizarre (16 st)
amam (Anmäl)   30/10 2015
Som i de flesta såna här antologier så finns det massor med svaga punkter. Kan inte direkt påstå att jag var jätteimponerad.
CinemaStrange (Anmäl)   25/1 2015
begrepp aldrig att det va kortfilmer så hade förväntat mig något annat.
Bumbi78 (Anmäl)   20/6 2014
En antologifilm i den nya vågen - dette koncept hade även en topp under 80-talet. Upplägget här är mycket bra och som titeln antyder även rejält bizarrt. Men tyvärr är bara första storyn och möjligtvis någon till av de totalt sex bra, de andra kändes mest som billigt effektsökeri. Bäst är den kusliga teatern med sin atmosfär och läskige Udo Kier. Skulle varit intressant med en skräckis enbart baserat på teatern.
S_Griffon (Anmäl)   31/1 2014
Svag trea. Känns som ett skolprojet för något film-program. De två sista gjordes då kanske av klassens über-femenist och den som hade sämst förhållande till mat. De två historierna var också ganska kass.
Noseman 2005 (Anmäl)   3/12 2013
Fantastisk! Dels måste man applådera den fantastiska samling icke-mainstream-regissörer som samlats på en och samma plats. Sedan det faktum att titeln håller vad den lovar. Visst går det lite upp och ner, men på det stora hela är det ändå bättre än vad det normalt brukar vara i den här typen av filmkoncept. En given fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Theatre Bizarre