The Thing

Originaltitel: The Thing
Regissör:Matthijs van Heijningen Jr
Utgivningsår:2011

Om The Thing:

Antarktis: En exotisk kontinent av förbluffande skönhet. Den är också platsen för en liten, avlägsen forskningsstation där en banbrytande vetenskaplig upptäckt gjorts. När en främmande livsform grävs fram av en internationell forskargrupp övergår glädjen och spänningen dock snart till en kamp för överlevnad. "The Thing" fungerar som en prolog till John Carpenters klassiska film med samma namn från 1982.

Titel: The Thing
Regissör: Peter Hyams
År: 1997
Genre: Thriller, Skräck
The Relic

Eric Christian Olsen, Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Jonathan Walker, Kim Bubbs, Stig Henrik Hoff, Ulrich Thomsen, Carsten Bjørnlund, Trond Espen Seim, Jørgen Langhelle, Jan Gunnar Røise, Kristofer Hivju

Eric Heisserer, Ronald D Moore

Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

USA, Kanada

Recension The Thing

- Don Condios sätter betyg 2 och skriver:
-Forskare på en norsk bas i Antarktis hittar en utomjordisk varelse, nedfryst under markytan. När varelsen väl tinar inne i deras bas börjar den döda personerna en efter en, varpå den imiterar den döde till både utseende och beteende, varpå alla börjar misstänka och anklaga varandra för att vara kopior tills det blir sjukt dålig stämning för alla parter.* Producenterna från remake:en av Dawn of...

Recension av The Thing - Läs hela!

Kommentarer om The Thing (203 st)
Barneyk (Anmäl)   12:16 12/4
Helt okej! Jag gillar verkligen samspelet mellan norrmännen och amerikanerna och den känslan av att faktiskt vara på en forskningsstation det ger. Men stationen är för stor och lyxig vilket sänker den känslan igen. Jag tycker inte filmen lyckas bygga upp stämning och även om monstret är grymt så känns det inte det minsta läskigt. En del dumma och ogenomtänkta beslut ger inte en känsla av panik och kaos utan mer av dumma karaktärer och lat manusförfattare. Men det är rätt underhållande rakt igenom och jag gillar Winstead i huvudrollen men mer än en mycket stark tvåa blir det inte.
asd (Anmäl)   22:35 12/1
Trots att det är en prequel så är det i princip samma film fast sämre på alla sätt.
kryttan (Anmäl)   27/11 2017
Riktigt spännande prequel, med mycket bra skådespelare. Älskar känslan för detaljer som man undrat över när man sett första filmen.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Galivan (Anmäl)   27/2 2017
En "dull" film, men den går att se.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Thing
Se filmen