The Thing

Originaltitel: The Thing
Regissör:John Carpenter
Utgivningsår:1982

Om The Thing:

MacReady är helikopterpilot på en amerikansk forskningsstation i Antarktis. När en hund, jagad av norrmän från en närbelägen bas, kommer in på basen börjar märkliga saker hända.
Se filmen på Headweb

Regissör: David Slade
År: 2007
Genre: Thriller, Skräck
30 Days of Night

Kurt Russell, Wilford Brimley, T K Carter, David Clennon, Keith David, Richard Dysart, Charles Hallahan, Peter Maloney, Richard Masur, Donald Moffat, Joel Polis, Thomas G Waites, Norbert Weisser

Bill Lancaster

Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

John Carpenter's The Thing

Recension The Thing

- film_Alex sätter betyg 3 och skriver:
The Thing handlar om en grupp med 12 amerikanska forskare som arbetar på en Antarktisk forskningsbas. Dom upptäcker att en utomjordisk varelse har smugglat sig in i deras bas och direkt uppstår en kamp på liv och död. Varelsen har den otrevliga förmågan att kunna förvandla sig till en perfekt kopia av den som den lyckats döda och ganska snart uppkommer en minst sagt otrevligt stämning i lägret. Så...

Recension av The Thing - Läs hela!

Med i listor: 80-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Gore Galore, Mysterium Top 50, Science Fiction Top 50, Skräck Top 50
Diskussioner om The Thing  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Thing (563 st)
ASSFACE (Anmäl)   20:32 21/6
Femman är inte långt borta alltså. Stämningsfull och snygg.
RunRiot (Anmäl)   01:03 29/5
Jag zonade ur ganska snabbt. Det här var bara segt och ointressant. Kurt är som han brukar ungefär, men mer än så fanns inte att hämta här.
ilgoga (Anmäl)   15:46 19/2
Sjuukt att den håller så bra än! Älskar settingen och det är så skönt att se praktiska effekter...
Starkbröl (Anmäl)   13:27 18/2
Långt ifrån så bra som förväntat tyvärr (rek 4). Mycket känns cheesy pga ålder och "vetenskapsmännen" övertygar inte, vare sig i karaktärer (ett gäng bråkiga skurktyper) eller undersökningsmetodik (petandet och sniffandet på det okända/farliga). Atmosfären är bra och Kurtan sitt vanliga väsande jag. Och så gillar jag arktiska ödsliga placeringar. Men längre än till en halvstark tvåa kan det omöjligt räcka, detta är en kvalitativ B-film helt enkelt.
myslas (Anmäl)   31/10 2017
Världens bästa body snatcher-film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Thing