Tredje mordet

Originaltitel: Sandome no satsujin
Regissör:Hirokazu Koreeda
Utgivningsår:2017

Om Tredje mordet:

En försvarsadvokat måste ta ställning till ett mord. Frågan är vilken brottsrubriceringen skall vara för att undvika dödsstraff.

Masaharu Fukuyama, Kôji Yakusho, Shinnosuke Mitsushima, Mikako Ichikawa, Izumi Matsuoka, Suzu Hirose, Yuki Saitô, Isao Hashizume, Hajime Inoue, Aju Makita, Kôtarô Yoshida

Hirokazu Koreeda

Drama, Kriminalare, Mysterium

The Third Murder, The 3rd Murder

Japan
Diskussioner om Tredje mordet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tredje mordet (6 st)
Haenskii (Anmäl)   08:53 19/5
Snygg och välspelad fim. Tyvärr blir det i slutändan för mycket lösa trådar. Känns ibland mer som en filosofisk studie av livets mening än en mordgåta vilket drar ner betyget.
#54 (Anmäl)   22:18 1/1
Den här filmen behöver bearbetas ett tag i mitt huvud, vilket är ett mycket gott betyg.
emilstjernholm (Anmäl)   12/12 2018
Långsamt berättad och hårt stiliserad berättelse om sanning och lögn. En del bildkompositioner imponerar men det tar aldrig fart. Misumi saknar en djupare dimension för att det ska bli riktigt intressant.
mammene (Anmäl)   7/10 2018
Här ger man sig verkligen tid till att klura fram och tillbaks och det finns mycket här att hämta, tyvärr var det en trött kväll för mig så betyget känns inte rättvist. Så det blir en trea så länge, kanske jag gör om titten något piggare.
goeran (Anmäl)   30/4 2018
Hirokazu Koreedas kriminaldrama Tredje mordet (Sandome no satsujin) från 2017 tycker jag är väldigt tilltalande; och vilken kontrast mot dagens Hollywoodfilmer! Så skönt med detta lugna och stillsamma tempo (ingen action och inga biljakter); istället får man se hur rättssystemet och domstolsprocessen faktiskt fungerar. Bra skådespelare överlag men extraplus för Kōji Yakusho som den misstänkte mördaren och Suzu Hirose som den mördades dotter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tredje mordet