Tidsresenärens hustru

Originaltitel: The Time Traveler's Wife
Regissör:Robert Schwentke
Utgivningsår:2009

Om Tidsresenärens hustru:

Första gången Clare träffar sin blivande make Henry är hon bara sex år gammal. Henry är trettiosex och dyker upp hemma hos Clare från ingenstans. Det visar sig att han lider av en minst sagt underlig sjukdom som gör att han kastas från tidsålder till tidsålder. Han är en tidsresande och som sådan lever han ett komplicerat liv. Under åren som följer fortsätter Henry att besöka Clare och slutligen blir hon förälskad i honom. Men det är inte förrän Clare fyller tjugotvå som hennes och Henrys tidsåldrar synkroniseras för första gången och i nutiden ser situationen plötsligt annorlunda ut. Clare känner igen sin tvillingsjäl och älskade, Henry har ingen aning om vem Clare är.

Titel: Benjamin Buttons otroliga liv
Regissör: Nobuhiro Doi
År: 2004
Genre: Drama, Romantik, Fantasy
Be With You

Eric Bana, Rachel McAdams, Ron Livingston, Brooklynn Proulx, Alex Ferris, Michelle Nolden, Hailey McCann, Jane McLean, Stephen Tobolowsky, Arliss Howard, Philip Craig

Bruce Joel Rubin

Drama, Romantik, Science Fiction, Fantasy

Recension Tidsresenärens hustru

- frienatic sätter betyg 2 och skriver:
Eric Bana åker runt i tiden utan att göra särskilt mycket utom att förföra sin framtida fru Rachel McAdams när hon var barn. Låter det lite äckligt? Det är det också. En kärlekshistoria, som siktar in sig på samma publik som Dagboken, Jag sökte dig och fann mitt hjärta, med aspirationer mot att vara intelligent men mest blir långtråkig.

Recension av Tidsresenärens hustru - Läs hela!

Med i listor: Tidsresor
Diskussioner om Tidsresenärens hustru  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tidsresenärens hustru (147 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Halofreak92swe (Anmäl)   11/4 2015
Fin och sorglig film, inte riktigt lika bra som About Time. Eric Bana är riktigt bra här och Rachel McAdams är så fin!
spiel mit mir (Anmäl)   24/2 2015
Besvikelse eftersom jag läst boken och tycker att de missar hela poängen i filmen! Men som film är den helt okej. Annorlunda drama, och Eric Bana är jättebra!
mammene (Anmäl)   29/12 2014
Det här med tidsresor kan vara spännande och trevligt, här var det mest trevligt och underhållande. Att man inte fick ihop alla trådar gjorde inte så mycket, ibland kan det bara duga.
Sture Stenhög (Anmäl)   26/12 2014
Det finns definitivt brister här, men jag gillar tidsresor och det här var en ganska behaglig stund i soffan. Det är lite ofokuserat och ostrukturerat, och jag sitter hela filmen och väntar på att storyn ska kicka in, vilket den aldrig riktigt gör. Till viss del kan jag dock gilla det. Det är ganska befriande att det inte finns nåt stort problem eller liknande som ska lösas, istället får vi helt enkelt följa huvudkaraktärernas liv och hur tidsresandet påverkar deras tillvaro. Jag brydde mig trots allt om dem, och blev engagerad i deras öde. Däremot är det lite för mycket som lämnas outvecklat, och det ger ett hafsigt intryck. Jag tror att filmupplevelsen mår bra av låga förväntningar i det här fallet
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tidsresenärens hustru
Se filmen