The Tower

Originaltitel: Ta-weo
Regissör:Kim Ji-hoon
Utgivningsår:2012

Om The Tower:

Julafton. I en av de högsta skyskraporna i centrala Seoul arbetar personalen för fullt med att förbereda inför julen när en mindre brand startar i restaurangköket. Något som vanligtvis skulle kunna åtgärdas lätt, men det visar sig att sprinklersystemet i byggnaden inte underhållits ordentligt.
Se filmen på Plejmo

Son Ye-jin, Kim Sang-kyung, Sol Kyung-gu, Mina Cho

Kim Sang-don

Drama, Action

Sydkorea
Diskussioner om The Tower  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Tower (12 st)
Paramis (Anmäl)   15:48 23/4
Brandmannen förstör lite i slutet. Man visste det skulle komma från första början. Annars en väldigt trevlig start på filmen.
Zebulonm (Anmäl)   12/10 2018
Helt okey även då jag inte är ett fan av katastroffilmer.
Totenkopf (Anmäl)   23/4 2014
Själva handlingen är bra, skådisarna kör någon jäkla Åsa-Nisse humor, tramsiga mest, en superjobbig unge som man bara hoppas på hon ska styrka med så fort som möjligt. Stort plus för att det är ett ganska realistiskt slut och inget Happy end.
Bumbi78 (Anmäl)   23/3 2014
Skyskrapan Brinner är en av de få titlar som faktiskt hade vunnit på att nyinspelas med färska effekter. Den här varianten från Sydkorea var inte alls dum. Har man överseende med lite asiatisk humor och allmänt överspel är den riktigt bra med väldigt påkostade effekter och snygg action.
haajen (Anmäl)   6/12 2013
Svag trea tack vare mkt gott hantverk på effektplanet, manuset är en helt annan femma…kliché någon?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Tower