Trolljägaren

Originaltitel: Trolljegeren
Regissör:André Øvredal
Utgivningsår:2010

Om Trolljägaren:

En skara studenter är ute i de norska skogarna och gör en dokumentär om tjuvjakten på björn. Men när de hittar mannen som påstås tjuvjaga björnar, visar det sig att det är något annat han är ute efter...

Titel: The Blair Witch Project
Regissör: Bradley Parker
År: 2012
Genre: Thriller, Skräck
Chernobyl Diaries

Otto Jespersen, Tomas Alf Larsen, Johanna Mørck, Glenn Erland Tosterud, Hans Morten Hansen, Robert Stoltenberg, Urmila Berg-Domaas

Håvard Johansen, André Øvredal

Äventyr, Skräck, Fantasy

The Troll Hunter, Trollhunter

Norge
Kommentarer om Trolljägaren (308 st)
TURGUT (Anmäl)   23:40 4/5
Rolig idé och annorlunda film.
sille (Anmäl)   9/8 2016
Stängde av vid första troll-scenen... Ingen trovärdighet för skådisarna tyvärr, gillar temat och idén.
Troddel (Anmäl)   6/3 2016
En film som jag tänkt se länge. Underhållande, kul vetenskapifiering av troll och lysande Jespersen i huvudrollen.
Lotso (Anmäl)   30/10 2015
I sin helhet är Trolljegeren är välgjord och bra film. Den använder sig utav found footage på rätt sätt, och jag gillar även den lila detaljen att när de får en ny kameraperson i filmen så ser filmens kameravinklar och sättet den är filmad på annorlunda ut. För i verkligheten så märker man skillnad på när två personer filmar någonting. Men vad som gör filmen sevärd är mycket av Otto Jespersen insats i huvudrollen som själva trolljägaren. Han gör hela filmen och är mer intressant än själva trollen. en även de bjuder på underhållning. Likaså att det bjuds på skön komedi under hela filmens gång då filmskaparna själva vet om att filmen i sig är något fånig. Jag hade velat se praktiska effekter hos trollen och inte CGI som tyvärr inte såg så värst bra ut och inte alls övertygande. då hade filmen sålt mig mer och jag tror den hade kunnat bli något ännu mer extra då. Trots det är det fortfarande en av de bästa i found footage genren då den förstod sig på konceptet. Men det säger väl inte så mycket med tanke på att jag avskyr found footage genren vanligtvis.
KyLLo (Anmäl)   22/9 2015
I början var jag mycket tveksam till om det här dokumentära stuket skulle fånga mitt intresse i längden. Det känns inte särskilt trovärdigt heller, men det funkar faktiskt. De har kombinerat vanlig viltjakt med myter om troll på ett skickligt sätt, vilket skapar ett visst underhållningsvärde. Lite synd att de spoilar på omslagsbilden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Trolljägaren