The Vengeance of She

Originaltitel: The Vengeance of She
Regissör:Cliff Owen
Utgivningsår:1968

Om The Vengeance of She:

Carol är en vacker europeisk flicka som blir besatt av anden av Ayesha, drottningen av den gömda staden Kuma. Hon beger sig till Kuma för att där bli deras nya drottning.

Olga Schoberová, John Richardson, Edward Judd, Colin Blakely, Jill Melford

David T Chantler

Äventyr, Fantasy

Ayesha, Daughter of She, Ayesha, the Return of She

Storbritannien,
Med i listor: H Rider Haggard, Hammer
Diskussioner om The Vengeance of She  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Vengeance of She (4 st)
martin eden (Anmäl)   5/5 2016
[rek. 1] Även om den som uppföljare fungerar ganska bra så är det en blek kopia av första filmen. Intressanta idéer dock och bra skådespel. Gillar även miljöerna. Scenografin och kostymerna är härliga, men jag föredrar ettan alla gånger. Helt okej.
Ondskapt (Anmäl)   20/5 2011
Bitvis bättre än ettan, bitvis på samma nivå. För mycket trist intrig och utdragen handling gör att den tappar tempo. Lite balla magiscener och ökenvandring, men annars är det rätt halvdant.
Kurganen (Anmäl)   3/12 2009
Jag måste säga att uppföljaren delvis är bättre än 1:an, detta trots att de ligger väldigt nära varandra vad gäller kvalitet. Vengeance... är lite seg i upptakten men tar sedan fart och det är som vanligt snyggt och välgjort, trots begränsad budget. Och ja, det märks ibland väldigt tydligt. Underhållande film.
schramm (Anmäl)   9/1 2009
Sämre än del ett trotts Olga var snygg. Att inte Lee eller Cushing är med drar givetvis ner betyget!