The Wailing

Originaltitel: Goksung
Regissör:Na Hong-jin
Utgivningsår:2016

Om The Wailing:

En mystisk sjukdom sprider sig i en liten by sedan en främling anlänt. En polis dras in i fallet och tvingas lösa mysteriet för att rädda sin dotter.

Titel: The Autopsy of Jane Doe
Regissör: Bong Joon-ho
År: 2009
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Mother

Jun Kunimura, Hwang Jung-min, Jang So-yeon, Jo Han-cheol, Son Kang-gook, Kwak Do-won, Lee Yong-nyeo, Kim Hwan-hee, Choi Gwi-hwa, Chun Woo-hee, Kim Ki-cheon, Heo Jin, Kim Do-yoon, Park Sung-yeon, Yoo Soon-Woong

Na Hong-jin

Drama, Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium

Sydkorea
Diskussioner om The Wailing  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Wailing (20 st)
gruso (Anmäl)   13/10 2018
Inte i min smak. För lång, fjantiga lipsillar till karaktärer som jag inte kände något för och till sist ett otillfredsställande slut.
AdamB-film (Anmäl)   20/7 2018
Jag vill ge högre betyg, men detta är en 156 minuter lång resa som stundtals håller mig spänd på hur allt ska sluta, men slutet blir inte tillfredsställande, då det måhända är lite oväntat men just av den anledning än mindre klargörande för vad dessa 156 minuter vill berätta. Kanske jag helt enkelt inte förstår mig på koreansk berättarteknik, eller så är inte detta min kopp te helt enkelt. Men den får plus för att den lyckats leverera ett par riktigt nerviga scener!
Sture Stenhög (Anmäl)   10/9 2017
Jag har svårt att imponeras av det här. Det verkar till en början som att de vill berätta en skräckhistoria på ett lite annorlunda vis med fokus på polisarbetet och med lite mer dramatiska ansatser, men tyvärr blir det mest bara ett hopkok av gamla skräckfilmsklyschor av det hela ändå. Huvudpersonen är dessutom ganska mycket av en dumfan, möjligen medvetet från filmskaparnas sida, men jag finner honom i vilket som helst ganska irriterande, och han får aldrig riktigt min sympati. Det är dock möjligt att jag är lite av en dumfan själv också, för jag förstod aldrig helt hur det här hängde ihop i slutändan. Men det värsta är att jag inte är speciellt intresserad av att få reda på det heller, och det är trots allt där det största problemet ligger. Det blir aldrig jättedåligt på något vis, men det finns ingenting här som på långa vägar är tillräckligt intressant för att motivera en speltid på 156 minuter. Exorcister och zombies har jag trots allt sett förut
Willythekid (Anmäl)   8/9 2017
Mycket bra film, blev helt såld 5/5!
foppa99 (Anmäl)   8/7 2017
Otroligt kul kontrast till det hemska i filmen att att huvudpersonen är en sån fegis; blir väldigt festligt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Wailing