The Waterboy

Originaltitel: The Waterboy
Regissör:Frank Coraci
Utgivningsår:1998

Om The Waterboy:

Bobby är det amerikanska fotbollslaget Mud Dogs mobbing-offer. En dag råkar Bobby tackla omkull lagets största spelare, och blir plötsligt lagets stjärna!
Se filmen på Netflix

Regissör: Dennis Dugan
År: 2006
Genre: Komedi, Familjefilm
The Benchwarmers
Titel: Dude, Where's My Car?
Originaltitel: Dude, Where's My Car?
Regissör: Danny Leiner
Regissör: David Zucker
År: 1998
Genre: Komedi
BASEketball

Adam Sandler, Rob Schneider, Kathy Bates, Jerry Reed, Henry Winkler, Fairuza Balk, Allen Covert, Clint Howard, Blake Clark, Peter Dante, Jonathan Loughran, Lawrence Gilliard Jr

Tim Herlihy, Adam Sandler

Komedi

Med i listor: Amerikansk fotboll
Diskussioner om The Waterboy  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Waterboy (372 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
trams
deswhip (Anmäl)   12/8 2016
Stygga Vargen nedan har redan sagt precis det jag tänkte säga...
Stygga-Vargen (Anmäl)   6/8 2016
Jag gillar Adam Sandler, till och med i hans sämre filmer. Men den här filmen tycker jag bara är avskyvärd! Den är bara larvig!
wasteoftime (Anmäl)   8/4 2016
Den här var, när jag var mindre en av mina absoluta favoritfilmer, varför kan jag inte direkt förklara. Men den har något speciellt. Jag kan inte påstå att det är en särdeles bra film, men den är ändå nära att tippa över på en trea, på gamla meriter. Jag tycker fortfarande om att se den, och soundtracket är underbart. Jag minns den som klart mycket längre än vad den faktiskt är. Den kommer att få nöja sig med en tvåa, men trean är inte så långt borta som den kanske rent objektivt borde vara. Men vem orkar vara objektiv hela tiden? Gillar man inte Sandler i den här är det stor sannolikhet att man inte kommer att gilla honom i någon film, och jag tycker ändå att han har sin charm - även om man får se allt mindre av den nu för tiden.
purskatuja (Anmäl)   24/2 2016
Usch.