Vågen

Originaltitel: Bølgen
Regissör:Roar Uthaug
Utgivningsår:2015

Om Vågen:

Den erfarne geologen Kristian Eikjord befinner sig plötsligt mitt i sitt livs värsta mardröm, när en våldsam tsunami på över 80 meter är på väg mot Geiranger.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Freeheld
Regissör: Peter Sollett
Genre: Drama, Romantik
Freeheld

Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp, Eili Harboe, Jonas Hoff Oftebro, Edith Haagenrud-Sande, Fridtjov Såheim, Laila Goody, Arthur Berning, Herman Bernhoft, Silje Breivik, Håkon Moe, Tyra Holmen, Thomas Bo Larsen, Mette Agnete Horn, Lado Hadzic

John Kåre Raake, Harald Rosenløw-Eeg

Drama, Action, Thriller

The Wave

Norge
Diskussioner om Vågen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vågen (43 st)
Albion (Anmäl)   16:42 21/2
Mest intressant för att jag besökte Geiranger på vår bröllopsresa för snart 25 år sedan. Filmen är ändå tankeväckande och fungerar bra ungefär fram tills dess att vågen har rullat in över samhället och där någonstans blir det svårt att känna någon större fortsatt entusiasm. Betyget slutar på en stark 2;a, dvs 2+
ledsenpirat (Anmäl)   12:26 17/2
Helt OK. Lagom lång.
JD (Anmäl)   08:23 17/2
En tsunami av klichéer och hysteriskt överspel.
Tatty (Anmäl)   19:59 17/1
Riktig grym bra film! Pirrig spännande att man blir spänd och nervös. På slutet så blev jag riktigt tårögd i ögonen efter ha fastnat i filmen ända från början till slutet.
Abigor (Anmäl)   25/12 2018
Bättre än de amerikanska förlagorna. Hyggligt rationella beteenden och man slipper både hundar o patriotism.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vågen