The Way Back

Originaltitel: The Way Back
Regissör:Peter Weir
Utgivningsår:2010

Om The Way Back:

Sju krigsfångar, vissa kriminella, andra politiska fångar, flyr från ett helvetiskt gulagläger 1941. Deras väg mot frihet sträcker sig från Sibirien, längs Bajkalsjön, över den glödheta Gobiöknen och vidare över Himalayas berg till Indien. Under 600 mil av svåra umbäranden får de kämpa mot både moder natur, illvilliga främlingar och inte minst varandra. Alla nådde inte friheten.

Titel: As Far As My Feet Will Carry Me
Regissör: Joachim Rønning, Espen Sandberg
År: 2012
Genre: Drama, Action, Äventyr
Kon-Tiki

Jim Sturgess, Ed Harris, Dragos Bucur, Gustaf Skarsgård, Alexandru Potocean, Saoirse Ronan, Colin Farrell, Mark Strong, Sebastian Urzendowsky, Zahary Baharov, Sally Edwards, Igor Gnezdilov, Dejan Angelov

Peter Weir, Keith R Clarke

Drama, Äventyr, Roadmovie

USA, Förenade Arabemiraten, Polen
Med i listor: Roadmovie Top 50
Filmnummer: 82002
Diskussioner om The Way Back  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Way Back (130 st)
Bengt_a (Anmäl)   23:14 22/1
Såg om den 7 år senare. Om inte lika bra så kanske ännu bättre denna gång. Sjukt bra och inspirerande.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra överlevnadsfilm
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
I över två timmar bjuds här sköna bilder från en 640 mil lång vandring genom en oerhörd och exceptionell natur (mycke berg, sand och snö e’re). Även mindre sköna bilder på blodiga skavsår, svullnade tår, härjade ansikten och sargade kroppar serveras. Den påtvingande vandringen förorsakas av flykt från Sibiriskt fångläger till friheten i Indien. Flyktgruppen består av sju personer (från början). Äventyrsdramat (regisserat av Peter Weir) gestaltar hur människor i grupp kan nå väldigt långt på vilja och samarbete.
Tim Buckley (Anmäl)   3/10 2016
(rek 3a) Genommedioker film där en samling skådespelare helt utan kemi bryter på ryska när de pratar engelska. Manuset har absolut ingenting att komma med, och samtliga inblandade har presterat bättre i andra filmproduktioner. Kort sagt, en flopp. 2a.
Jamesa (Anmäl)   7/6 2016
Riktigt bra film. Synd bara att den inte gjordes med östskådisar. Och att den inte var längre. Filmen gick snabbt. Flyktade och blev tyvärr lite tunn mot slutet. Rekommenderas för djupare skådespel.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Way Back