The Wedding Singer

Originaltitel: The Wedding Singer
Regissör:Frank Coraci
Utgivningsår:1998

Om The Wedding Singer:

Robbie är musikern och sångaren som drömmer om att bli kompositör. Istället blir han den ultimata festsångaren - med bröllop som specialitet. Av en tillfällighet möter han Julia som gör sin första dag som servitris på ett av de många bröllop där Robbie sjunger och en speciell vänskap utvecklas mellan dem. Robbie själv är på väg att gifta sig, med Linda som dumpar honom på självaste bröllopsdagen. Han förvandlas från den självklare festräddaren till en vandrande katastrof.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: The Thing Called Love
Regissör: Peter Bogdanovich
År: 1993
The Thing Called Love

Adam Sandler, Drew Barrymore, Christine Taylor, Allen Covert, Matthew Glave, Ellen Albertini Dow, Angela Featherstone, Alexis Arquette, Christina Pickles, Jodi Thelen, Frank Sivero, Patrick McTavish, Steve Buscemi

Tim Herlihy

Komedi, Romantik

Diskussioner om The Wedding Singer  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Wedding Singer (402 st)
Rai (Anmäl)   21:29 14/2
Orkar inte ens skriva hur usel den här filmen är!!!!
deswhip (Anmäl)   28/10 2017
Jag uppgraderade just filmen ett steg efter att råkat sett den ännu en gång. Filmen är verkligen riktigt bra i sin genre. Bra rolig humor, gulligt som bara den och filmen badar i 80-tal.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Ganska rolig
lat_soldat (Anmäl)   28/1 2017
Håller med tidigare skribenten Stygga-Vargen - helt klart en av Sandlers bästa och Barrymore är också väldigt söt och go - helt klart en av hennes bästa också! Den har lite substans dessutom. Fin kärleksfilm!
Sarakin76 (Anmäl)   28/12 2016
Sjarmerende og Drew er bra. Men Stundals blir det for dumt hvilket sikkert passer den amerikanske delen av publikum.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Wedding Singer