Oss torpeder emellan 2

Originaltitel: The Whole Ten Yards
Regissör:Howard Deutch
Utgivningsår:2004

Om Oss torpeder emellan 2:

Yrkesmördaren Jimmy "Tulpanen" Tudesky har pensionerat sig. Med hjälp av sin före detta granne tandläkaren Nicholas "Oz" Oseransky har han fejkat sin egen död och förfalskat sin tandjournal. Han lever nu ett lugnt och stilla liv tillsammans med sin fru Jill i en bungalow vid en strand i Mexiko. Men så en dag dyker "Oz" upp på Jimmys tröskel och ber honom om hjälp att rädda sin fru från den ungerska maffian. Jimmy kunde inte vara mer ointresserad men just som han ska till att slänga ut "Oz" med huvudet före så dyker ännu en figur ur Jimmys förflutna upp. Det är maffialedaren Lazlo Gogozak nyss utkommen ur fängelset där han ägnat all sin tid åt att planera sin hämnd på Jimmy för att ha dödat hans son och "Oz" för att ha hjälpt Jimmy komma undan.
Se filmen på CDON

Regissör: Eric Blakeney
År: 2000
Genre: Komedi, Kriminalare, Romantik
Gun Shy - Agenter och torpeder

Bruce Willis, Matthew Perry, Natasha Henstridge, Amanda Peet, Kevin Pollak, Johnny Messner, Frank Collison, Silas Weir Mitchell, Tasha Smith, Tallulah Belle Willis

George Gallo

Komedi, Action, Kriminalare

Filmnummer: 19973
Diskussioner om Oss torpeder emellan 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Oss torpeder emellan 2 (219 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
vonadel (Anmäl)   6/10 2016
Nja, denna satte väl inget större avtryck. Såg om ettan för att se denna. Började se den, men glömde sedan bort att jag inte hade sett klart den. Ok, den har en del roliga scener, men inget bestående. Ganska mycket upprepning från ettan. Hmm, nästan så jag känner mig lite för generös nu när jag ändå ger den en trea. 5/10
gjoob (Anmäl)   24/6 2016
Saknar mycket av ettans charm. Manuset är lite sämre, skämten lite tråkigare och karaktärerna lite tröttare.
Krille80 (Anmäl)   26/10 2014
Uppföljare med en väldigt trög inledning och man tänker: Usch , ännu en dålig uppföljare men snart sätter det fart och blir mycket roligt och når nästan upp till sin föregångare. Perrys och Willis diskussioner på baren när de är fulla är oslagbar. 3+
levelfive (Anmäl)   5/10 2013
När första filmen nästan fick en 4a i betyg är detta ganska långt ifrån en 3a till och med...en medel till stabil 2a får det bli!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Oss torpeder emellan 2