The Wind

Originaltitel: The Wind
Regissör:Nico Mastorakis
Utgivningsår:1987

Om The Wind:

En amerikansk författarinna åker till en liten grekisk by för att kunna skriva i lugn och ro, men blir terroriserad av en mördare.

Meg Foster, Wings Hauser, Steve Railsback, David McCallum, Robert Morley, Mihalis Giannatos, Summer Thomas, John Michaels, Tracy Young, Dina Giannakou

Fred C Perry, Nico Mastorakis

Thriller

Edge of Terror

Diskussioner om The Wind  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Wind (5 st)
Grillo (Anmäl)   27/10 2016
Omslaget är bättre än filmen. Fina miljöer och hyfsad spänning med musik som funkade ibland och var sjukt daterad ibland. Ungefär halvvägs in trodde jag att de skulle gå i en mer psykologisk riktning men så blev det tyvärr inte. Riktigt dumt slut tyvärr. Stark tvåa.
Xtro (Anmäl)   4/9 2015
Vill ge den tre för schysst foto och snygga miljöer men att döma av hur många gånger huvudkaraktären gav skurken en skråma för att sedan överge vapnet var hon en guldfisk som glömde var tredje sekund att en mördare var i farten.
Waldo Trumbull (Anmäl)   10/2 2014
Lite småspännande är det allt stundtals, men man sitter inte direkt och biter på naglarna hela tiden. Funkar som en stunds förströelse, fast slutet är ett fullständigt idiotiskt antiklimax.
CinemaniaC (Anmäl)   1/9 2004
Kultfakta: En av de allra första filmerna Hans Zimmer tonsatte.
NoWireHangers (Anmäl)   29/6 2004
nåja, svag trea.