The Wolfman

Originaltitel: The Wolfman
Regissör:Joe Johnston
Utgivningsår:2010

Om The Wolfman:

Lawrence Talbots barndom tog slut den natt då hans mor dog. Efter att han lämnat den sömniga byn Blackmoor spenderade han årtionden med att återhämta sig och försöka glömma. Men när hans brors fästmö, Gwen Conliffe, söker upp honom för att få hjälp med att finna hennes älskade, återvänder Talbot hem för att delta i sökandet. Han får snart reda på att något med en fruktansvärd styrka och omättlig blodtörst har dödat bybor och att en misstänksam Scotland Yard-polis vid namn Aberline har anlänt för att undersöka saken.

Titel: Wolf
Regissör: Neil Marshall
År: 2002
Genre: Action, Skräck
Dog Soldiers

Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Kiran Shah, Art Malik, David Sterne, Michael Cronin, Sam Hazeldine, Branko Tomovic, Richard James (II), Antony Sher, Asa Butterfield

Andrew Kevin Walker, David Self

Drama, Thriller, Skräck

USA, Storbritannien

Recension The Wolfman

- Frantic sätter betyg 2 och skriver:
Trailern till filmen kom ut nästan ett halvår innan den började visas på på biograferna. Den väckte mitt intresse direkt för att sedan glömmas bort helt tills jag av en slump fick se ett klipp av den på nätet och kom ihåg den. Filmen såg bra ut, det var helt klart en film som var värd att se på bio. Oscarsvinnande huvudrollsinnehavare i en skräckfylld action – vad mer kan man begära av en film i den här genren. Filmen var precis det jag suktade efter för tillfället och biljetter till premiären köptes.

Recension av The Wolfman - Läs hela!

Med i listor: Varulvar
Diskussioner om The Wolfman  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Wolfman (313 st)
Rai (Anmäl)   01:18 2/1
Tyvärr, den här filmen var inge bra alls!!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
silvertrain (Anmäl)   20/1 2017
Bra och stämningsfull rysare! Har också intressant handling. Gillar.
Kurosawafan (Anmäl)   25/12 2016
seg och långtråkig men välgjjord. vad sjutton bättre kan man göra med denna historia? bra trots att den är seg
Stygga-Vargen (Anmäl)   9/10 2016
Seg och långtråkig är bara förnamnet..... Nej, det är inte förnamnet - det är första bokstaven i förnamnet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Wolfman
Se filmen