The Wolverine

Originaltitel: The Wolverine
Regissör:James Mangold
Utgivningsår:2013

Om The Wolverine:

Wolverine har dragit sig tillbaka och lever en anonym tillvaro ute i vildmarken. När han kontaktas av en gammal bekant som ligger på dödsbädden reser han till Japan där han kommer att möta sin värsta fiende. Sårbar för första gången och pressad till det yttersta, både fysiskt och emotionellt, ställs han inte bara mot dödligt samurajstål utan tvingas även brottas med sin egen odödlighet. En kamp som för evigt kommer förändra honom.

Titel: X-Men Origins: Wolverine
Originaltitel: X2
Regissör: Bryan Singer
År: 2003
X-Men 2

Hugh Jackman, Tao Okamoto, Rila Fukushima, Hiroyuki Sanada, Svetlana Chodtjenkova, Brian Tee, Hal Yamanouchi, Will Yun Lee, Ken Yamamura, Famke Janssen, Shinji Ikefuji, Qyoko Kudo, Yaeko Kimura, Ryuta Kimura

Mark Bomback, Scott Frank

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

USA, Storbritannien

Recension The Wolverine

- Newt sätter betyg 3 och skriver:
Några välgjorda fightscener, med härlig energi och vältajmad koreografi, är höjdpunktsmaterial. Äntligen får man också på film se Logan gå loss på riktigt med sin animalistiska vrede. Här spelar också Jackmans överkropp nästan sin egen roll. Med en senig och ådrig look så är det inte alltid vackert, men mer än passande.

Recension av The Wolverine - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om The Wolverine  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Wolverine (166 st)
Rele (Anmäl)   17/12 2016
En film med action och kärlek. Manuset var inte så smidig och inte bra heller. Jag ger en tvåa.
kryttan (Anmäl)   12/8 2016
Bra action, bild och ljud är topp, även om 3D:n var lite platt, Coolt med ninjor och samuraisvärd. Tycker handlingen var bra och karaktärerna spännande. en Stadig 3:a
AmyTatti (Anmäl)   1/8 2016
Har väldigt lite med x-men att göra vilket var en stor besvikelse och då tycker jag filmen blir ganska meningslös. För så jättebra är den inte.
nyo267n (Anmäl)   14/7 2016
Filmen öppnar riktigt starkt men brakar ihop rejält i slutet av andra och genom hela tredje akten.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   1/6 2016
Nej vadå nej... Japan!? Vackert och fint på alla sätt, men nej det känns mest som en anledning att sälja filmen till Ostasien. Inget spännande om karaktären wolverine tillkommer och det här var ett slöseri när så mycket mer hade kunnat berättats...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Wolverine
Se filmen