Betyg idag: 1 346 Besökare idag: 4 723

Originaltitel: The Work
Regissör:Jairus McLeary, Gethin Aldous
Utgivningsår:2017

Om The Work: Gruppterapi med mördare:

Under fyra intensiva dagar i ett och samma rum i ökända fängelset Folsom Prison får en grupp fångar dömda för synnerligen grova brott, tillsammans med några frivilliga från utsidan, i tur och ordning gräva djupt i deras respektive förflutna.

Dokumentär

Diskussioner om The Work: Gruppterapi med mördare  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Work: Gruppterapi med mördare (8 st)
Dankku (Anmäl)   19:48 18/9
Stark, rörande dokumentär.
KyLLo (Anmäl)   19:53 11/3
Släpp ut det... släpp ut det... släpp ut djävulen i dig och allt blir bra. Som en sekt. Ensidig, så typiskt amerikansk och varje minut känns som en evighet. Ointressant, överdrivet och mycket spel för gallerierna. Jag blev nog en aning mer kritisk av den.
Kirikou (Anmäl)   00:09 6/3
Att bara se den här dokumentären var som terapi.
Genstruktur (Anmäl)   00:36 4/3
1:30 tim som gick väldigt fort. Intressant, ärligt och naket.
mammene (Anmäl)   17:11 22/2
Kanske lite avvaktande i början, men efter hand känns det som om man blir indragen i dessa människor, deras saknad, sorg, skuld och ilska, så mycket känslor, så modigt, så fantastiskt. Kan man rädda en så måste det vara värt det. "Jag var en sån glad liten grabb", kunde nog stå för fler.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Work: Gruppterapi med mördare