The Wrecking Crew

Originaltitel: The Wrecking Crew
Regissör:Denny Tedesco
Utgivningsår:2008

Om The Wrecking Crew:

Än idag är det väldigt få som vet att bakom mycket av den musik som spelades in i Los Angeles under 60-talet och som kom att fungera som soundtrack till en hel värld i förändring, spelades in av ett litet gäng studiomusiker som gick under namnet "The Wrecking Crew". De brydde sig själva inte om kändisskapet, men nu har gitarristen Tommy Tedescos son, Danny Tedesco, sett till att allmänheten en gång för alla får reda på vilka dessa fantastiska musiker var. I förgrunden står trummisen Hal Blaine, basisten Carol Kaye och gitarristen Tommy Tedesco som tillsammans spelade på exempelvis nästan samtliga Beach Boys-skivor och gjorde till exempel mästerverket Pet Sounds till vad den slutligen blev.

Denny Tedesco

Dokumentär

Diskussioner om The Wrecking Crew  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Wrecking Crew (1 st)
swampblues (Anmäl)   20:31 21/3
Milli Vanilli, fast 25 år tidigare. Dessa superproffs spelade på nästan alla stora hits från den här tiden, medan rockstjärnorna satt och tittade på. Välgjord och rolig dokumentär.