The Wrestler

Originaltitel: The Wrestler
Regissör:Darren Aronofsky
Utgivningsår:2008

Om The Wrestler:

Den amerikanske showbrottaren Randy "The Ram" Robinson var väldigt stor på 80-talet. Numera brottas han matcher i små oberoende ligor, samtidigt som han försöker få ordning på sitt trasiga liv.

Titel: The Fighter
Regissör: Brian Robbins
År: 2000
Genre: Komedi
Ready to Rumble

Mickey Rourke, Marisa Tomei, Evan Rachel Wood, Mark Margolis, Todd Barry, Wass Stevens, Judah Friedlander, Ernest Miller, Ajay Naidu, John D'Leo, Gregg Bello

Robert Siegel

Drama

USA, Frankrike

Recension The Wrestler

- Smugglarn sätter betyg 5 och skriver:
Parallellen är tydlig till Tomeis strippande karaktär som även hon får känna av ett svalnande publikintresse då åldern tar ut sin rätt. Detta syns dock inte på denna skådespelerska i toppform. Man antar att realismen i Hollywoods kvinnoporträtt bara kan gå så långt. I denna tid av realitysåpor där forna kändisar utsätter sig för vad som helst för att åter ta del av rampljuset ger filmen en blick...

Recension av The Wrestler - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Guldlejon i Venedig
Diskussioner om The Wrestler  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Wrestler (585 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Suger
Sarakin76 (Anmäl)   27/4 2017
Fremdeles bra men stopper nå på +4.
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Den show form jag ogillar mest är nog Amerikansk Wrestling. Men av oförklarlig anledning så valde jag ändå att se filmen och det är ju så att filmen bjuder mer än Wreslings tramset. I botten är det här ett socialt drama men med en alldeles för förutsägbar historia för att bli bra dessutom är fotoarbetet tråkigt utfört. Filmen är helt enkelt överskattad. Trots de negativa raderna ovan måste jag lägga till att filmen är klart sevärd o (är väl på dåligt humör).
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Skådespelarna gör ju bra ifrån sig men filmen är så där.
fattare (Anmäl)   28/10 2016
Lite tung story där kvinnorna inte framställs i alltför bra dager. Mannen vill brottas men kvinnorna vill inte delta så det blir konflikt på konflikt. Mer drama än action.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Wrestler