Year One

Originaltitel: Year One
Regissör:Harold Ramis
Utgivningsår:2009

Om Year One:

Efter att ha ätit ett äpple från kunskapens träd börjar Zed att ifrågasätta meningen med livet. Han hamnar på kant med invånarna i sin by och tvingas att fly med sin slöe vän Oh för att hitta svaren på sina frågor men det utmynnar istället i en episk resa genom historien och äventyr de aldrig kunnat drömma om..

Titel: Your Highness
År: 2004
Genre: Komedi
Film nr.: 19806
Envy

Jack Black, Michael Cera, Olivia Wilde, June Diane Raphael, Juno Temple, Christopher Mintz-Plasse, Hank Azaria, Vinnie Jones, David Cross, Harold Ramis, Bill Hader, Oliver Platt, Xander Berkeley, Gia Carides, Horatio Sanz, Paul Rudd, Matthew Willig

Harold Ramis, Gene Stupnitsky, Lee Eisenberg

Komedi, Äventyr

Diskussioner om Year One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Year One (238 st)
wasteoftime (Anmäl)   23/2 2018
Year One, filmen som är full med referenser till något som den inte alls tror på. Det är både lite underligt, och lite roligt samtidigt. Fast så värst roligt är det ju inte. Även om det på sina håll kan vara lite putslustigt. Det är mest ja, det är vad det är. Jack Black och Michael Cera trampar runt och hamnar i olika stegrande dåliga situationer, och så löser det sig på något dråpligt sätt. Det är liksom vad det är, och försöker inte vara mer heller. 0,5 på SH-skalan.
RunRiot (Anmäl)   2/1 2018
Nej, det här var verkligen inte kul någonstans. Paul Rudd är filmens höjdpunkt typ.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
garpa (Anmäl)   25/1 2016
Bakfyllefilm, och som sådan sevärd :)
cosinusfi (Anmäl)   12/12 2015
När bloopers är roligare och mer engagerade än filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Year One
Se filmen