The Young and Prodigious T.S. Spivet

Originaltitel: L'extravagant voyage du jeune et prodigieux T.S. Spivet
Regissör:Jean-Pierre Jeunet
Utgivningsår:2013

Om The Young and Prodigious T.S. Spivet:

En tioårig kartograf lämnar i hemlighet sitt hem i Montana, där han lever med pappan som är cowboy och mamman som är forskare. Han färdas genom landet för att kunna ta emot ett pris vid Smithsonian Institute i Washington.

Titel: Comic-Con Episode IV: A Fan's Hope
Originaltitel: Last Orders
Regissör: Fred Schepisi
År: 2001
Sista beställningen

Kyle Catlett, Helena Bonham Carter, Judy Davis, Callum Keith Rennie, Niamh Wilson, Jakob Davies, Rick Mercer, Dominique Pinon, Julian Richings, Richard Jutras, Mairtin O'Carrigan

Jean-Pierre Jeunet, Guillaume Laurant

Drama, Familjefilm, Äventyr

Frankrike, Australien, Kanada
Diskussioner om The Young and Prodigious T.S. Spivet  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Young and Prodigious T.S. Spivet (17 st)
KyLLo (Anmäl)   2/7 2018
Första halvan eller så tycker jag är bra. Där finns en balans mellan äventyr, spänning och humor som jag tror kan gå hem i alla åldersgrupper. Samtidigt som det är snyggt filmat. Men ju närmare slutet man kommer, desto mer typisk amerikansk med utdragna scener, tillgjorda rollpersoner, pinsamma situationer och klyschor. Det är uruselt och påfrestande. Så tyvärr får blir det en tvåa, trots att den definitivt hade en trea inom räckhåll.
johansjosten (Anmäl)   29/4 2017
Riktigt dålig Wes Andersson-kopia detta. Sen att man stör ihjäl sig på ungen gör ju saken inte bättre precis. (bör nämnas att jag gillar Wes)
Bozze80 (Anmäl)   17/1 2017
Älskar verkligen Jeunets bildspråk, hans underfundiga humor, hans värme och dess intressanta (och roliga) karaktärer. Den här filmen är heller inget undantag, även fast den inte är lika skruvad som en del tidigare verk, men istället blir lite mer lättillgänglig, på gott och ont. Varm och gripande film med en hel del upplyftande humor. Ingen av hans bästa filmer dock, men fortfarande riktigt bra!
Hypostas (Anmäl)   28/4 2016
En riktigt mysig och välgjord film faktiskt.
Greystalker (Anmäl)   16/3 2016
Bättre början än slut. Svag fyra. Sämre än Jeunet brukar vara men bättre än MicMacs i alla fall.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Young and Prodigious T.S. Spivet