De har flytt

Originaltitel: He ovat paenneet
Regissör:Jukka-Pekka Valkeapää
Utgivningsår:2014

Om De har flytt:

Två utstötta tonåringar flyr ifrån ett behandlingshem och ger sig ut på ett äventyr.

Roosa Söderholm, Teppo Manner, Pelle Heikkilä, Petteri Pennilä, Jari Pehkonen, Sara Paavolainen

Jukka-Pekka Valkeapää, Pilvi Peltola

Drama

The Have Escaped

Finland, Nederländerna
Diskussioner om De har flytt  (0 diskussioner)
Kommentarer om De har flytt (6 st)
erosagape (Anmäl)   30/11 2018
Plötsligt våldsamt. En prestation värdig utrymningen i Kill Bill men här hann jag inte se hur det gick till. Nja inte ens slutklämmen som klimatpositivister övertygade mig.
mammene (Anmäl)   18/11 2018
Att det var konsekvent, var nog det minsta man kan anklaga det här för, det var så okonsekvent som något kan vara och inget annat heller än bedrövligt dåligt, kunde jag skulle jag ge minuspoäng. Ingen mening alls, bara konstigheter och Raisa var en bedrövelse i sig själv som var väldigt svår att sympatisera med, vilket antagligen inte var meningen heller, kändes som slöseri med tid att titta på detta. Svt borde verkligen tänka sig för när man beskriver Raisa som extrovert.
stgurgel (Anmäl)   27/11 2015
För hackig dramaturgi och fick för lite sagt
lucius (Anmäl)   22/9 2015
Ett visuellt mästerverk. Även musiken var väl avvägd till stämningen.
Ghostface (Anmäl)   29/1 2015
Utmärkt stämning i filmen och regissören lyckades verkligen få fram något magiskt. Den skulle ha varit aningen mer konsekvent.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De har flytt