They Shall Not Grow Old

Originaltitel: They Shall Not Grow Old
Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:2018

Om They Shall Not Grow Old:

Dokumentär där Peter Jackson har restaurerat, lagt till färg och låtit röstskådespelare läsa in soldaternas konversationer till det ljudlösa filmmaterialet från första världskriget. Fokuset ligger på brittiska soldater.

Dokumentär

Storbritannien, Nya Zeeland
Diskussioner om They Shall Not Grow Old  (0 diskussioner)
Kommentarer om They Shall Not Grow Old (11 st)
foppa99 (Anmäl)   18:46 10/4
väldigt bra gjord o intressant. men gå på bio?? är målgruppen Så stor, men kanske, det e ju P.Jackson
miguelmetal (Anmäl)   21:42 8/4
Ett mästerverk! Blev väldigt berörd av att se historien komma till liv. Borde ses av alla och visas på samtliga skolor. Så att alla inser hur många miljoner som dog för att bevara demokratin och inse hur privilegierade vi är. Och också för att få tyst på alla veklingar och gnällspikar som blir fler i vårt samhälle. Allt annat än högsta betyg är otänkbart.
Ful_fisk (Anmäl)   08:14 25/3
Trevlig, stämningsfull och väldigt brittiskt krigsdokumentär. Väl värd att se! Fångar gott känslan och närvaron, även ifall detta givetvis berättats många gånger förut.
Solidus (Anmäl)   15:04 22/3
Stark dokumentär och en banbrytare gällande hur Jackson och hans vänner har lyckats att omvända gammal journalfilm till ren HD-kvalitet samt läppsynka det som sägs i journalfilmerna och lägga till röster. Det känns att vi är där med soldaterna. Trots att dokumentären fokuserar soldaternas sociala liv, så består dokumentären även av krigets baksidor som kommer genom döda soldater. Sevärd och gripande historialektion som är ett MÅSTE på storduk! Betyg: 4
starsky (Anmäl)   08:27 16/3
Snyggt gjort och bra storytelling men lite uppskrivet att hela filmen skulle vara bearbetad. Många partier ärbara berättade med teckningar. Men viktig att se.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till They Shall Not Grow Old