Things to Do

Originaltitel: Things to Do
Regissör:Ted Bezaire
Utgivningsår:2006

Om Things to Do:

Den 25-årige kontorsarbetaren Adam lämnar storstaden för att åka till sitt barndomshem. Där försöker han bli klar med de saker han missade i sin barndom.

Michael Stasko, Daniel Wilson (II), Jessica Chan, Santo D'Asaro, Gary Gerbrandt, Pat McManus, JoAnn Oke, Tom Strong, Jody Stasko-Nedzelski, Pat Thornton

Ted Bezaire, Michael Stasko

Komedi

Kanada
Med i listor: Stockholm XVII American Independents
Diskussioner om Things to Do  (0 diskussioner)
Kommentarer om Things to Do (6 st)
dignan (Anmäl)   28/11 2006
Påminner en hel del i ton och utförande om Wes Anderson och Owen Wilsons debutfilm debutfilm Bottle Rocket. En skön, rolig och ganska öm titt på tjugonåntinglivet efter high school innan man blir vuxen. Mike Stasko och Daniel Wilson (kusin till Owen och Luke) är mycket bra och roliga i huvudrollerna. Särskilt Wilson-kusinen har skrattgenen i blodet. För dem som gillar Bottle Rocket och den speciella Wilson-humorn är detta ett måste. Jag både skrattade och fällde en och annan tår.
Daweed (Anmäl)   22/11 2006
skulle kunna gjort en roligare film genom att filma episoder från "Uppdraget" - boken.
rowe (Anmäl)   20/11 2006
känns som att man inte har något grepp om några av karaktärerna, och att filmen vill mer än vad den kan leverera. men det mesta av skådespeleriet är bra och den är snygg. synd bara att den ligger för mycket på ytan..
Kenry (Anmäl)   20/11 2006
duger...
Slice (Anmäl)   19/11 2006
en charmig bagatell fylld av små komiska detaljer och som inte försöker vara något annat heller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Things to Do