This Is 40

Originaltitel: This Is 40
Regissör:Judd Apatow
Utgivningsår:2012

Om This Is 40:

Efter flera års äktenskap bor Pete nu i ett hus fyllt av kvinnor: frun Debbie och deras döttrar, åttaåriga Charlotte och trettonåriga Sadie. Medan han kämpar för att hålla sitt skivbolag flytande måste han och Debbie samtidigt hitta ett sätt att förlåta, glömma och njuta av resten av livet tillsammans... och detta innan de tar död på varandra.

Titel: På smällen
Originaltitel: Funny People
År: 2009
Genre: Drama, Komedi
Funny People

Paul Rudd, Leslie Mann, Maude Apatow, Iris Apatow, Albert Brooks, John Lithgow, Chris O'Dowd, Megan Fox, Charlyne Yi, Jason Segel, Annie Mumolo, Robert Smigel, Graham Parker, Ryan Lee, Melissa McCarthy, Lena Dunham, Lisa Darr, Tim Bagley, Ava Sambora

Judd Apatow

Komedi

Recension This Is 40

- August Dellert sätter betyg 3 och skriver:
Jag har varit ett stort fan av Apatow ända sedan hans genombrott med serien Freaks and Geeks, så jag såg fram emot This Is 40, men tyvärr lever den inte riktigt upp till mina förväntningar. Den är underhållande och engagerande i stunden, och den har en ganska hög igenkänningsfaktor, men den når tyvärr aldrig upp till de dramatiska höjder som Funny People eller de komiska höjder som På smällen gjorde....

Recension av This Is 40 - Läs hela!

Diskussioner om This Is 40  (0 diskussioner)
Kommentarer om This Is 40 (129 st)
Misslovemovie (Anmäl)   5/7 2018
Mycket bättre än förväntat och till min förvåning en hel del igenkänningshumor vilket man inte är så bortskämd med precis.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
deswhip (Anmäl)   15/7 2017
Den var faktiskt j*vligt rolig! Väldigt opräktig humor.
Tatty (Anmäl)   14/3 2017
Gillar filmen skarpt då den kändes verkligt och charmig med typiskt familjgräl. En stark 4a för filmen och skådespelarna.
asasae (Anmäl)   5/7 2016
Jag hade en kul stund! Eller så var det sällskapet...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till This Is 40